×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اختتامیه نهمین دوره تئاتر شهروند لاهیجان 41 - اختتامیه نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان + برندگان - تئاتر خیابانی

در این جشنواره ۲۲ گروه نمایشی در دو بخش اصلی و کودک طی سه روز و در هفت نقطه شهر به رقابت پرداختند. بخش کودک برای دومین دوره است که در جشنواره حضور دارد. (برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید)

کوروش نریمانی نویسنده وکارگردان ، نادربرهانی مرند دبیر سی هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جواد عزتی از چهره های شاخص بازیگری طنز از داوران این دوره جشنواره بودند.

مسعود کاظمی، شهردار لاهیجان و دبیر جشنواره در این مراسم گفت: لاهیجان شهر زیبایی هااست و در مدت اجرای نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از باب شادی و نشاط، رنگ و بوی خاصی گرفت و لبخند بر لبان شهروندان جاری شد.

وی افزود: لاهیجان عروس گیلان است و با توجه به سیاست گذاری مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰مقصد گردشگری خواهد شد.

شهردار لاهیجان، از حاضرین در مراسم خواست که به افتخار و احترام شهروندان لاهیجان لحظاتی ایستاده و تشویق کنند و گفت: مردمان ساکن در شهر زیبای لاهیجان از همنشینی با افکار و ایده های مثبت همواره یار و یاور مدیران بودند و در طول برگزاری جشنواره های متعدد ترافیک شدید را تحمل می کنند.

کاظمی با اشاره به نقش حضور مردم در کنار مدیران اضافه کرد: لاهیجان میزبان زیبایی ها و اولین ها و بهترین ها بوده و خواهد بود. در دوره مدیریتم تلاش می کنم که این شهر روز به روز زیباتر شده و میزبان مهمانان گرانقدری چون شما باشد.

نورالله اکبری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان هم در این مراسم گفت: ادبیات یکی از هنرهای مکتوب و فاخر ماست و هنر یکی از ابزار افزودن روح به جان آدمی می باشد.

وی افزود: در هنرهای غیر مکتوب تئاتر، پویاترین هنر است و سعی و تلاش صادقانه ومجدانه شما عزیزان هنرمند، حاکی از این است که شهروندان لاهیجان، هنر را خوب می شناسند.

اکبری گفت: از دبیرخانه تئاتر خیابانی شهروند و شهرداری لاهیجان تشکر ویژه دارم و امیدوارم بتوانیم در کنار همدیگر جشنواره را که بصورت ملی است، در ابعاد بین المللی و یا حوزه دریای خزر برگزار نموده، و جایگاه بلند و رفیع گیلانیان که در هنر داشتند را حفظ نماییم.

مجید گیاهچی، نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور در این مراسم گفت: تئاتر پدیده ای است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی افزود: همه ما یک هدف و آرمان را دنبال می کنیم و آن گسترش آگاهی، کمک به عدالت، رفع ظلم و کمک به آزادی انسانهاست.

گیاهچی گفت: آنچه تئاتر را به شهروندی ارتباط می دهد، فصل مشترک بین نفس و شهروند است. در تئاتر با مسئولیت پذیری، مشارکت با رعایت حقوق جمعی و تماشاگران مواجه هستیم. از وظایف شهروندی است که حقوقمان را بشناسیم و به منافع گروهی توجه کنیم.

نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور افزود: اتفاق بزرگ و خجسته ای که در شهر زیبای لاهیجان ۹سال برگزار می شود، مستلزم داشتن مکانی برای اجرای دائمی و مداوم تئاتر در شهر است که با پتانسیلی که در مسئولین شهری وجود دارد و اشتیاق و علاقه ای که در شهروندان دیده می شود، باید نسبت به حفظ جایگاه فرهنگ و فرهنگ دوستی مردم شهر اتفاق بیفتد و امیدوارم شاهد افتتاح مرکز تخصصی تئاتر با فعالیت دائمی در شهر زیبای لاهیجان باشیم.

در ادامه این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از بانیان برگزاری این جشنواره وشهردار فرهیخته لاهیجان و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر و قدردانی کرد.

فیروز فاضلی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر شهروند در لاهیجان یک خواسته اجتماعی است و به فرهنگ شهروندان وارد شده است و وابسته به فرد نیست و امیدوارم سالیان سال ادامه داشته باشد.

اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایای نقدی به برگزیدگان جشنواره نهم از برنامه های این مراسم بود.

نفرات برگزیده نهمین جشنواره تئاترخیابانی شهروند لاهیجان از سوی هیات داوران به شرح ذیل معرفی شدند:

طراح لباس به امیرامینی نمایش war no war

طرح و ایده رتبه سوم به یاسر کاظمی از نمایش مردم چی می بینند

رتبه دوم عباس منظری نمتایش حاجت

رتبه نخست سعید خیرالهی نمایش ملکوت

طراح بروشور ، وریا شاکری نمایش فرصتی برای بیداری

موسیقی محمد نادری و یوسف سجادیه برای موسیقی نمایش عرش تا فرش

طراحی فضای نمایش به ابراهیم حاجی حیدری از شهر افسرده و war no war آرزو علیپور و مجتبی خلیلی

بازیگری زن
هیات داوران از بازی دو بازیگر نمایش مردم چی می بینند، خانم ها لیلا کهن روز و نرگس کهن روز تقدیر ویژه به عمل می آورد و بهترین بازیگر زن تعلق گرفت به زینب شعبانی

بازیگری مرد
جایزه سوم هادی محمد علیزاده بازیگر نمایش مردم چی می بینند

جایزه دوم بیژن مرادی بازیگر نمایش لاره فرهاد

جایزه نخست مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش های ملکوت و عاشقانه های جنگ

بخش کارگردانی
رتبه سوم مصطفی کولیوندی کارگردان نمایش عاشقانه های جنگ

رتبه دوم سعید خیرالهی کارگردان نمایش ملکوت

رتبه اول ابراهیم حاجی حیدری کارگردان نمایش شهر افسرده

هیات داوران دو نمایش مردم چی می بینند و عاشقانه های جنگ را برای اجرای عمومی با حمایت مرکز هنرهای نمایش معرفی می نماید.

همچنین نمایش حاجت برای حضور در جشنواره سال ۹۸ مریوان معرفی می شود و دو نمایش شهر افسرده و ملکوت برای حضور در سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیشنهاد می شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.