×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

سرمایه گذاری و حمایت شرکت های شتاب دهنده از کسب وکارهای مددجویان کمیته امداد باعث رشد و توسعه اشتغال استان گیلان خواهد شد - فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌تنهایی می‌تواند ابزاری برای کسب درآمد خانوارها باشد -

نشست مدیرکل کمیته امداد گیلان و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به‌منظور استفاده از ظرفیت فناوری برای توسعه کسب‌وکار مددجویان در محل کمیته امداد برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه کمک به افراد مستعد کارآفرین و همچنین ترویج تأمین جمعی سرمایه برای استارت آپ ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی ازجمله اهداف تعامل این نهاد با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است گفت: بحث اشتغال مددجویان و توانمندسازی اقتصادی آن‌ها از طریق استفاده از فناوری‌های نوین با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ حسنه نیکوکاری و اعتمادسازی عمومی برای ارائه خدمات بهتر به خانوارها از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: استفاده از فناوری‌های نوین شفاف‌سازی عملکرد و همچنین تنویر افکار عمومی برای تحقق ترویج فرهنگ نیکوکاری و اعتمادسازی را فراهم می‌کند.

محمدی تعامل کمیته امداد و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان را برای توسعه اشتغال مددجویان در حوزه فناوری و ارتباطات ضروری دانست و ادامه داد: بسیاری از دانشجویان کمیته امداد فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که می‌توانند با آموزش‌های کاربردی برای راه‌اندازی استارت آپ ها اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بحث بازاریابی محصولات مددجویان را از دغدغه‌های اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: استفاده از فن‌آوری‌های نوین می‌تواند ضریب درآمد و اشتغال نیازمندان را افزایش داده و درنهایت منجر به پایداری مشاغل شود.

وی به بسترسازی برای توسعه فرهنگ استارت آپی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا با اولویت دیجیتال در خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و افزود: شناسایی و معرفی مددجویان توانمند در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات برای استفاده از استارت آپ ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات از اقداماتی است که با جدیت در حال پیگیری است.

محمدی با تأکید بر اینکه با استفاده از حوزه فناوری می‌توانیم اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و با سرعت بیشتری در بحث مشارکت‌های مردمی به‌ویژه رسیدگی به ایتام و فرزندان محسنین داشته باشیم افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار فرزند یتیم و محسنین در گیلان توسط ۲۴ هزار نیکوکار حمایت می‌شوند که با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین می‌توانیم به شیشه‌ای کردن ارائه خدمات نائل شویم.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با ابراز خرسندی از همکاری و تعامل خوب کمیته امداد در استفاده از ظرفیت فناوری برای اشتغال و آموزش مددجویان گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات فقط یک ابزار نیست بلکه به‌تنهایی می‌تواند ابزاری برای کسب درآمد خانوارها باشد.

وی شفاف‌سازی عملکرد را یکی از مطالبات به‌حق مردم دانست و افزود: هر سازمان یا نهادی باید اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع از عملکرد خود به مردم ارائه دهد تا بتواند برای رسیدن به اهداف سازمانی مشارکت عمومی و جلب اعتماد همگانی را به دنبال داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی کمیته امداد نیاز به جلب مشارکت حداکثری مردم از طریق شفاف‌سازی درآمدها از طریق کمک‌های مردمی دارد که بهترین ابزار برای تحقق این امر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

توکلی همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیته امداد گیلان را که در پی عقد تفاهم‌نامه مشترک وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریاست محترم کمیته امداد امام صورت گرفته است را یک رویداد مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: تعامل دو سازمان می‌تواند برای مددجویان مستعد، ایجاد کسب‌وکار کرده و آن‌ها را به سمت بازارهای داخلی و حتی بین‌المللی هدایت کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت‌های شتاب‌دهنده از کسب‌وکارهای مددجویان را از اقدامات مؤثر در رشد و توسعه اشتغال دانست و گفت: در صورت مشارکت کمیته امداد استان و تأمین فضای کار مشترک امکان حضور شتاب‌دهنده‌ها به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای این حوزه مهیاست.

وی با اشاره به اهمیت بحث گردشگری و بوم‌گردی در گیلان افزود: ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری در این دو حوزه می‌تواند با کمک فارغ‌التحصیلان رشته فناوری و دیگر رشته‌های مرتبط بازار بزرگی را برای بهبود درآمد در فضای مجازی فراهم کند و پیشنهاد کرد یکی از شرکت‌های پشتیبان گردشگری توسط مددجویان تحصیل‌کرده حوزه گردشگری و فناوری اطلاعات تأسیس و به پشتیبانی واحدهای بوم‌گردی تحت حمایت کمیته امداد استان بپردازد.

توکلی همچنین آمادگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان را در بحث جذب ایده‌های نوین در توسعه گردشگری و بوم‌گردی و جذب کمک‌های نقدی مردمی با استفاده از ظرفیت فناوری و فضای مجازی اعلام کرد.

وی آمادگی اداره کل ICT استان را به‌منظور برگزاری اولین رویداد استارت آپ در این حوزه را اعلام کرد.

شایان‌ذکر است تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور منعقدشده است و نشست‌هایی در کمیته‌های امداد سراسر کشور با حضور مدیران کل دو سازمان برای تحقق و بومی کردن مفاد این تفاهم‌نامه برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.