سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41328 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گفت‌و‌گوی‌ خواندنی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان با مدیر «بامردم»
    09 شهریور 1397 - 11:32
    شناسه : 136884
    0

    محمدعلی اخوان فلاحتکار: بدون هیچ تشریفات دست وپاگیر اداری (آنگونه که در زندگی روزمره خودمان در ایران با آن مواجه هستیم) تنها با ارسال یک پیامک در کمتر از ۱۰ دقیقه مدیر دفترشان هماهنگی لازم برای دیدار با ایشان را فراهم نمودند. دکتر سجادی نازنین، با نهایت تواضع و فروتنی همیشگی شان با چهره ای […]

    پ
    پ

    450 - گفت‌و‌گوی‌ خواندنی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان با مدیر «بامردم» -

    محمدعلی اخوان فلاحتکار: بدون هیچ تشریفات دست وپاگیر اداری (آنگونه که در زندگی روزمره خودمان در ایران با آن مواجه هستیم) تنها با ارسال یک پیامک در کمتر از ۱۰ دقیقه مدیر دفترشان هماهنگی لازم برای دیدار با ایشان را فراهم نمودند. دکتر سجادی نازنین، با نهایت تواضع و فروتنی همیشگی شان با چهره ای مصمم و رفتاری اصیل که برگرفته از فرهنگ دینی مان می باشد منت نهادند و پذیرای مان شدند.

    “صلابت” کلام و رفتارش چون “رشته ‌کوه البرز محکم” ؛”نجابتش” همچون خوشه های طلایی “برنج” اصیل است که سالهاست با بادهادی مخالف به رنج پیوند خورده است.کسی که “وسعت قلبش” به پهنای کشتزارهای سرسبز “چای”؛دامنه کوه را با تمام ناملایمات و ناهمواری های مسیر؛ در خود جا داده است تا مبادا چیزی بغیر نمایان شود.

    باورداشت که میتوان با”چهره عقلانی وخردجمعی”، دردرون حاکمیت بدورازغوغاسالاری وتفکیک قوا، سخن ازتعالی وپیشرفت گفت.

    بازبان عشق ومهربانی باماسخن از “بالندگی و رشادت و سازندگی” به میان آورد،وگفت بایدبه فکرتعالی باشیم ولاغیر.

    امیدونشاط،ایجادفرصت های ارزشمندملی وبین المللی برای حل مشکلات،بایددرتمامی دستگاههای اجرایی کشور نهادینه شود.

    سفیر ایران در ارمنستان معتقد بود: تمام تلاش مان باید برای بهبود فضای کسب وکار،کاهش بیکاری،توجه به ارتقای سطح کیفی زندگی مردم با استفاده ازمواهب خدادادی این سرزمین باشدوازتمامی فرصت ها باید به نحواحسنت استفاده نمود.

    دکتر سجادی گفت: باورم براین است که مردم، کارفرمایان نظام هستندوبایدازاین فرصت طلایی برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.

    وی درادامه افزود: در دهه های اخیر یکی از مهمترین وبا ارزش ترین موضوعات اقتصادی در یک کشور، رویکرد و نگرش به صنعت گردشگری می باشد. این صنعت باعث شده حتی ثروتمندترین کشورها نیز برای رشد بیشتر، وسیع ترین نگاه ها را به این صنعت داشته باشند. این شغل و صنعت توانسته جایگاهی بسیار بالا در اقتصاد جهان پیدا کند و به بالاترین میزان ارزش افزوده به طور مستقیم و غیرمستقیم دست یابد. این صنعت می تواند سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.
    ایجادهزاران فرصت شغلی، ارتقاء سطح درآمد مردم، بالا بردن سطح فرهنگی جوامع، بکارگیری حجم بسیار وسیع نیروی انسانی، ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی، تحت شعاع قراردادن سیستمهای حمل و نقل زمینی،هوایی،دریایی و… باعث شده تا به حوزه گردشگری بعنوان یکی ازمهمترین صنایع نگاه گردد و جایگاه اول را در جهان بدست آورد.

    دکتر سجادی اذعان داشت: کشور ارمنستان بادارابودن ۴۰ هزارکیلومترمربع مساحت وجمعیتی حدود سه میلیون نفر در ارمنستان و بیش ازهفت میلیون ارامنه در خارج از کشور( روسیه امریکا اروپا ودیگر کشورها ) وحدود پنجاه هزارنفر درایران، باقرارگرفتن در منطقه جنوبی قفقاز دراین سالیان،خصوصا بعد از اعلام استقلال در ۲۱ سپتامبر۱۹۹۱ تلاش های بسیار زیادی را برا مهیانمودن زیرساخت ها ازقبیل احداث هتل ها، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و….انجام داده واین امر درکنار جاذبه های طبیعی وتاریخی باعث گردیده توجه گردشگران وسرمایه گذاران به این کشور معطوف گردد. امروزحتی روستاییان دراین کشور باشور بیشتری از گردشگران محیط زیست استقبال میکنندو فرصت عالی برای تجربه زندگی وسنت های ارمنی رافراهم می آورند.

    نکته حائز اهمیت آنست که ایروان علاوه برآنکه مرکزاداری-سیاسی ارمنستان است،کانون اصلی اقتصادی وفرهنگی این کشور نیزهست.۳۰ درصدجمعیت ارمنستان،۹۸ درصد موسسات آموزش عالی وسازمانهای علمی وتحقیقاتی واکثربورسها ومراکزپولی درایروان متمرکزشده اند.سفارتخانه های کلیه کشورهای خارجی، دفاترسازمان ملل متحدوسایرسازمان ها ونمایندگی های بین المللی دراینجاواقع هستند.طی حفاری های باستان شناسی، ایروان که درآن از بنای( قلعه-شهر) اربونی درسال ۷۸۲قبل ازمیلاد،توسط پادشاه آرگیشتی اول، (ازسلسله پادشاهی آرارات ) یادشده کشف گردیده است.قلعه کشف شده درحفاری ها باوجود ویرانی های کاخ پادشاهی درناحیه جنوب شهر در منطقه ارگونی قابل بازدیداست.
    ساخت ایروان کنونی بعنوان پایتخت ملت ارمنی درسال ۱۹۲۴ با نقشه وطرح مهندس بزرگ(الکساندرتامانیان) آغازشد. ایروان غنی ازبناهای معماری وتاریخی می باشد.

    سفیر ایران در ارمنستان در پایان خاطر نشان کرد: شهر لاهیجان را دوست دارم به این دلیل که شهری خاص بوده و معتقدم از مواهب خدادادی آن تاکنون‌ نتوانستیم به درستی درخصوص تقویت صنعت گردشگری و اهمیت آن درجامعه بین المللی استفاده کنیم. همسر بنده گیلانی هستند و در گذشته آمادگی خود را جهت همکاری های علمی – پژوهشی و … اعلام کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد. همیشه حاضر هستم تا بدون هیچ چشم داشتی بعنوان مشاور در کنار مجموعه مدیریت شهری همکاری داشته باشم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.