×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

فیروز فاضلی - انتشار کتاب در گیلان به رشد بیش از صددرصدی رسیده است - با مردم

فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از سال ٩٣ تاکنون صدور مجوز چاپ کتاب های کودک و نوجوان به رشد ٢۶ درصدی رسیده است.
وی با تاکید بر این موضوع که هر اندازه در زمینه نشر کتاب سرمایه گذاری شود، باز هم اندک است، ادامه داد: کتاب به ما نسبیت می دهد، قطعیت نمی دهد؛ باید هدفمند مطالعه کرد و خانواده ها این موضوع را مدنظر داشته باشند که عادت مطالعه از دوران کودکی است و بعد از آن دیگر عادت نخواهیم کرد و تشکیل گروه های کتابخوانی بیش از آنچه که روی خود تاثیر بگذارد، روی فضای خانواده تاثیر دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طرح های حمایتی از جمله طرح تابستانه کتاب را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی دانست و گفت: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.
فاضلی با اشاره به طرح تابستانه کتاب و تاکید بر ادامه طرح های حمایتی گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای طرح های حمایتی از کتابفروشان بویژه «تابستانه کتاب» نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.
۲۰ کتاب فروشی در استان مجری طرح تابستانه کتاب شدند و نهمین دوره طرح حمایتی کتاب با شعار «دانش گستری با حمایت از تالیف ایرانی» تا هشتم شهریورماه جاری در گیلان، با ارائه کارت ملی و با تخفیف ١۵ تا ٢۵ درصدی و تا سقف خرید یک میلیون ریال اجرا شد.
کتابفروشی‌های باقری، باران، دیبا، جنگل جاودانه، طاعتی، شهر کتاب، فرازمند، ماه نو، مرکز فرهنگی آسمان و مژده در رشت، کتاب فروشی های مجری طرح تابستانه کتاب بودند. در سایر شهرهای استان نیز کتابفروشی‌های روشنا، قصر دانش نوین، گوهری و معلم بندرانزلی، نشر جامعه‌نگر تالش، خانه کتاب و شهر کتاب لاهیجان، خاوری و شهر کتاب لنگرود و نسیم شمال ماسال عضو این طرح ملی بودند.
«کتابفروشی به وسعت ایران» (آبان ٩۴)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩۵)، «تابستانه کتاب» (تیر و مرداد ٩۵)، «پاییزه کتاب» (آبان و آذر ٩۵)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩۶)، «تابستانه کتاب» (مرداد و شهریور ٩۶)، «پاییزه کتاب» (آذر ٩۶) و «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٧) در گیلان از طرح های ملی موفق کتاب بوده است.
۱۳۴ کتابفروشی در استان گیلان فعالیت دارند.
نهمین دوره طرح حمایتی کتاب با شعار «دانش گستری با حمایت از تالیف ایرانی» تا هشتم شهریورماه جاری در گیلان اجرا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.