×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

کاظم لطفی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان - گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در جهان -

به گزارش ایسنا، کاظم لطفی در جلسه شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه با سدهای پلرود با ۶۰ درصد، شفارود ۴۰ درصد و دیورش با ۲۰ درصد در دست اجرا است و تا پایان سال ۹۷ ده سد لاستیکی آبگیری و بهره برداری خواهد شد،گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۹ تمامی سده ها آبگیری و مورد بهربرداری قرار گیرند.

وی افزود: اولین سدی که به صورت فاینانس خارجی در حال انجام است، سد شفارود است و اولین سدی که از فاینانس داخلی استفاده شده سد لاسک خواهد بود که البته آخرین سد بزرگ ما خواهد بود.

لطفی خاطرنشان کرد: با انجام تمام این پروژها استان گیلان اولین استانی در کشور و حتی دنیا خواهد بود، که ۹۰ درصد آب شرب خود را از آب های سطحی و آبهای پشت سد تأمین خواهد کرد.

وی افزود:۱۳ سد جدای از سدهای لاستیکی در دست مطالعه است تا بتوانیم این منابع آبی که خدادای است و با هیچ استان دیگر مشترک نیست و از مواهب الهی است که از بالادست در استان سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ریزد

لطفی خاطرنشان کرد: در تمامی مطالعات و پروژه‌های در دست اقدام حق آبه ی دریای خزر و تالاب انزلی دیده شده و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی تصریح کرد:اگر تمام رودخانه‌هایی که به دریا می‌ریزند و آب شیرین را به آب شور تبدیل می‌کنند، را مدیریت کنیم ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین خواهیم داشت که دیگر هیچ نگرانی بابت آب شرب، آب کشاورزی و آب مورد نیاز برای تالاب نخواهیم داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.