جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رسانه ها، می‌توانند مولفه های توسعه باشند
    12 شهریور 1397 - 21:13
    شناسه : 137169
    0

    نگارنادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در نشت با اصحاب رسانه گفت: یکی از مولفه های توسعه جامعه ، رسانه ها هستند.

    پ
    پ

    662089 orig - رسانه ها، می‌توانند مولفه های توسعه باشند - با مردم

    به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ صبح روز یکشنبه ١١ شهریور نشتی با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، مهدی خالقی کارشناس رسانه های دیجیتال استان گیلان ، فعالان اصحاب رسانه ، خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد. در ابتدای این جلسه نگارنادری ضمن خوش آمد گویی به اصحاب رسانه ،برگزاری چنین نشستهایی را مغتنم دانست و گفت: باید یاد بگیریم با هم دیالوگ برقرار کنیم و در کنار یکدیگر به نتایج مثبت برسیم وی افزود: اصحاب رسانه خودشان باید مطالبه گر باشند ، کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان رصد کردن و گزارش تخلفات هست .

    مطبوعات و نشریات الکترونیکی در سایت جامع رسانه ها ثبت نام می کنند و هیچ پرونده ای در ادارات شهرستان ندارند و این تحقق شعار دولت الکترنیک و کم کردن بروکراسی اداری حرکت رو به جلو است .

    نادری افزود:ما بارها بخاطر رسانه های شهرستان مورد بازخواست قرار گرفتیم اما اعتقاد داریم به ماده ۲۹ حقوق شهروند و ماده ۴ قانون مطبوعات هیچ فرد حقیقی و حقوقی و سازمان ها برخلاف قانون نباید اعمال فشار بر رسانه ها داشته باشند.وقتی می گوییم رسانه رکن چهارم دموکراسی هست پس به آزادی مطبوعات معتقدیم . برخی از رسانه ها می خواهند هم قد سازی کنند،مانند آن پادشاهی که در ورودی شهر تختی گذاشت و افرادی که وارد شهر می شدند اگر بلندتر از تخت بودند پایشان را کوتاه می کرد و افراد کوتاه را آنقدر می کشیدند تا هم قد شوند.

    وی در ادامه گفت: رسانه ها باید استقلال داشته باشند ، اما علاقه اکثر رسانه اقتدارگرایی است ، در این حالت تمامیت خواهی وجود دارد . رسانه ها باید به سمت قانون گرایی بروند و اخلاق رسانه ای وحرفه ای را رعایت کنند.

    وی با بیان اینکه رسانه می تواند از مولفه های توسعه باشد اذعان کرد: تا زمانی که هر فرد خودش را ببیند نمی تواند سیمرغ را ببیند . اکنون نیاز به هد هد داناست تا همانند داستان منطق الطیر عطار با هم سیمرغ شکل گیرد .

    نادری ادامه داد:ما می خواهیم که رسانه ها یاری رسان اداره فرهنگ و ارشاد و سایر ادارات باشند، مطالب مورد نظر را کتبا به اداره اعلام کنند .مطالبه گری از سوی صنف رسانه حتما نتیجه خواهد داد شاید بزودی اتفاقی نیفتد اما در دراز مدت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

    درادامه خبرنگاران سوالاتی را در خصوص بیمه و یارانه مطبوعات ، کارت خبر نگاری از کارشناس اداره کل پرسیدند و درخواست برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری شدند .

    در پایان خالقی به سوالات تک تک خبرنگاران پاسخ داد و آمادگی خود و اداره کل را جهت هر گونه مساعدت اعلام نمود .

    درحاشیه این نشست نیز از سوی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لاهیجان تعدادی کتاب به خبرنگاران اهداء شد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.