×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر ژاله حساس خواه - انتقال ۵۲۵ هزار برگ از اسناد اداره کل راه و شهرسازی استان به آرشیو ملی گیلان -

دکتر ژاله حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اعلام این خبر گفت : با استقرار و تلاش چند هفته ای همکاران واحد ارزشیابی مدیریت گیلان در اداره کل راه و شهرسازی استان ، بایگانی راکد این اداره کل به روز رسانی شد .

وی افزود : با به روز رسانی این بایگانی راکد ۴۲۰۰۰ پرونده فاقد ارزش نگهداری بر اساس مجوزهای شورای اسناد ملی از چرخه اداری خارج و ۵۲۵ هزار برگ از اسناد داری ارزش نگهداری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان منتقل گردید.

وی تصریح کرد : اسناد منتقل شده به آرشیو ملی گیلان مربوط به سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲ بوده و از لحاظ موضوعی نیز این اسناد مربوط به طرح ها و پروژه های عمرانی استان در حوزه راه و شهرسازی می باشد.

حساس خواه افزود : از اسناد دارای ارزش نگهداری و مورد علاقه پژوهشگران در این اسناد انتقالی می توان به سندهای مربوط به پروژه آزاد راه رشت – قزوین اشاره نمود.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خاطر نشان کرد : اسناد انتقالی به سازمان پس از انجام خدمات پیش آرشیوی توسط واحد تنظیم و پردازش فهرست نویسی شده و سپس با ثبت در «سامانه الکترونیکی رسا » سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران جهت بهره مندی پژوهشگران در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

دکتر حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان در پایان با دعوت از تمامی مدیران استان برای احیاء بایگانی راکد ادارات و سازمانهای متبوعه خود افزود : سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بهره گیری از کارشناسان خبره در حوزه اسناد و بر اساس مجوزهای شورای اسناد ملی ایران به عنوان همراهی مطمئن آماده همکاری برای احیاء بایگانی های راکد سازمانهای بوده و مدیران استان با همراهی متقابل با این مجموعه می توانند علاوه بر آزاد سازی فضای اداری که یکی از اساسی ترین مشکلات امروز بسیاری از ادارات محسوب می شود گامی موثر در راستای صیانت از میراث مکتوب و ثبت آن در آرشیو ملی گیلان برای بهره مندی آیندگان بردارند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.