پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ضریب نفوذ ۱۲۵ درصدی تلفن همراه در گیلان
    15 شهریور 1397 - 12:18
    شناسه : 137296
    0

    مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران از ضریب نفوذ ۱۲۵ درصدی تلفن همراه بالاتر از ضریب کشوری در استان گیلان خبر داد.

    پ
    پ

    فرزاد توکلی - ضریب نفوذ 125 درصدی تلفن همراه در گیلان - با مردم

    وی با بیان اینکه آمار مذکور از ضریب نفوذ متوسط کشوری بالاتر است، افزود: در کشور ضریب نفوذ تلفن همراه ۹۷ درصد است که آمار مذکور نشان می‌دهد در استان گیلان عده‌ای دارای چند سیم‌کارت هستند.

    وی با تاکید بر تعداد ۱۹۰۷۲۸۹ مشترک اینترنت همراه در استان اظهار داشت: دسترسی به اینترنت همراه در استان را ۷۱/۷۴ درصد اعلام و گفت: ضریب نفوذ اینترنت همراه در گیلان کمی بالاتر از با متوسط کشوری است.

    توکلی ورود تلفن‌های همراه را یکی از دلایل کاهش مقبولیت زیرساخت تلفن ثابت دانست و اظهار داشت: با وجود تمام این ملاحظات،‌ استان گیلان از لحاظ پوشش تلفن ثابت در نقاط مختلف شهری و روستایی،‌ در حال حاضر با ۴۱/۷۴ درصد رتبه هفتم و بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

    مدیرکل ICT استان به تعداد ۳۱۰ هزار نفری مشترکین اینترنت ثابت در استان اشاره و افزود: ضریب نفوذ این شاخص در استان ۱۲/۱۸ درصد بوده که استان گیلان در این شاخص از متوسط کشوری پایین تر بوده و از معضلات گسترش پهنای باند اینترنت ثابت به مواردی همچون تراکم جمعیتی بالا در شهرهای مختلف استان، وضعیت جوی و جغرافیایی و استهلاک سریع سیم های مسی اشاره و استفاده از فیبر نوری به عنوان یکی از فناوری‌های روز دنیا برای ارتقاء این مهم را ضروری دانست.

    وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۷۲۷ روستا از تعداد دو هزار و ۵۲۹ روستا دارای اینترنت پرسرعت می باشند، یادآور شد: ۵۴۱ روستای نیز تا پایان سال جاری دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.

    فرزاد توکلی در پایان به پرداخت تسهیلات به حوزه روستایی و شهری اشاره و تصریح کرد: در حوزه روستایی، برای توسعه نرم افزاری بازار فروش محصولات خرد کشاورزی، تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد و در حال حاضر ۲۵ طرح در روستاهای مختلف استان در حوزه های بوم گردی و گردشگری در دست اقدام می باشد. در حوزه شهری برای تولید نرم افزارهای بستر تلفن همراه از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبادرت به پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای هر اپلیکیشن با نرخ بهره ۴ درصد و برای شرکت ها این تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در استان و در سطح وزارت ارتباطات تا سقف ۲ میلیارد تومان قابل پرداخت می باشد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.