×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سید امیرحسین علوی - لزوم حمایت از هیات های مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی در شهر -

سید امیر حسین علوی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورا حسینی، خطاب به مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری یادآور شد: همکاری با هیات های عزاداری و سیاهپوش کردن میادین و معابر ضروری است.

رییس شورا با تاکید بر نقش هیات های مذهبی در ایجاد فضای متناسب با این ایام خاص اظهار داشت: در فرهنگ رشت از دیرباز عزاداری در مساجد و هیئت های مذهبی توسط اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان برپا میشود و هیات های عزاداری سیدالشهدا کانون برگزاری و حفظ فرهنگ عاشورایی در رشت میباشند. لذا وظیفه مدیریت شهری و مسئولین در راستای گسترش فرهنگ حسینی حمایت همه جانبه از هیات های مذهبی میباشد.

وی همچنین از مدیران مناطق خواست تا در نواحی و محلات واقع در مناطق پنجگانه، نسبت به آماده سازی فضای شهری در ایام پیش رو اقدام نمایند.

علوی، ضمن گرامی داشت یاد و فعالیت های فرهنگی عزت الله صمصام و خاندان وی در اشاعه هنر تعزیه تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با دعوت از گروه های هنری بویژه هنرمندان فعال در عرصه تعزیه در ترویج این هنر آیینی تلاش نموده و برنامه های تئاتری شبانگاهی سازمان فرهنگی را به نمایش های متناسب با ایام عزاداری محرم و صفر اختصاص دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.