شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گاف های فیلم های معروفی که جنجالی شد ! + عکس ها
    19 شهریور 1397 - 11:00
    شناسه : 137478
    0

    هر سال هزینه بسیاری صرف ساخت هزاران فیلم سینمایی در سراسر جهان می شود که در این میان تنها تعداد محدودی به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ سینما به ثبت می رسند اما حتی این آثار ماندگار هم از اشتباه مبرا نیستند و به رغم موفقیت های بی شمار، اشتباهاتی نیز دارند. برترین ها، برخی از این گاف های فیلم های سینمای جهان را مرور می کنیم.

    پ
    پ

    o9vun crop c0 5 0 5 700x394 75 - گاف های فیلم های معروفی که جنجالی شد ! + عکس ها -

    «غرور و تعصب» به کارگردانی جو رایت برگرفته از رمان مشهور «غرور و تعصب» از نویسنده انگلیسی جین آستین است. قهرمان این فیلم، زمان زیادی را به پیاده روی و گشت وگذار در بیرون از خانه اختصاص می دهد اما چکمه ای که او به پا کرده از برند «ولینگتون» است که حدود ۵۰ سال بعد از انتشار آن کتاب تولید و روانه بازار شد!

    تروی

    تروآ

    «تروی» فیلم حماسی اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴، با بازی برجسته برد پیت در نقش «آکیلیس» (آشیل) است. محاصره قلعه تروی در این فیلم چند هفته طول کشید، در حالی که در واقعیت مدت آن ۱۰ سال بود! «آگاممنون» و «منلائوس» نیز در جنگ کشته نشدند. در واقع «آگاممنون» پس از بازگشت به خانه توسط همسرش کشته شد، «منلائوس» نیز به خاطر کهولت سن و به طور طبیعی، چندین سال پس از جنگ از دنیا رفت. همچنین چشم های کشته شدگان فیلم با سکه پوشیده شده بود، در حالی که سکه در آن زمان وجود نداشت!

    شجاع دل

    شجاع دل

    «شجاع دل» فیلمی حماسی محصول سال ۱۹۹۵ است. این فیلم نیز برخی اشتباهات تاریخی و مکانی دارد. به عنوان مثال رابطه دو شخصیت اصلی داستان با نام «ویلیام والاس» و ملکه «ایزابلا» واقعیت خارجی نداشت. علاوه بر آن، شخصیت های آن دامن اسکاتلندی به تن می کردند که تا ۲۰۰ سال پس از آن دوران طراحی نشده بود!

    تایتانیک

    تایتانیک

    شاید به نظر برسد که عاشقانه «تایتانیک» محصول سال ۱۹۹۷، کاملاً بدون عیب و نقص است اما اگر دقت کرده باشید، این فیلم نیز گاف هایی دارد. به عنوان مثال «جک» در مکالمه با «رز» می گوید که یک بار در دریاچه «ویسوتا» ماهی گیری کرده، در حالی که این دریاچه مصنوعی در سال ۱۹۱۷، یعنی شش سال پس از غرق شدن تایتانیک، ساخته شده است!

    بر باد رفته

    بر باد رفته

    فیلم کلاسیک «بر باد رفته» ساخته سال ۱۹۳۹، اگرچه با احتساب تورم قیمت بلیت، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینماست، اما در برخی از صحنه ها گاف هایی نیز دارد. به عنوان مثال در فیلم دیده می شود که خیابان های شهر با لامپ های برق روشن شده است، در حالی که این فیلم دوران جنگ داخلی آمریکا، یعنی سال های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ را نشان می دهد که توماس ادیسون لامپ های رشته ای را اختراع نکرده بود. این مدل لامپ ها در سال ۱۸۷۹ اختراع شدند.

    الیزابت: دوران طلایی

    الیزابت

    تاریخ فیلم «الیزابت: دوران طلایی» به سال ۱۵۸۵ بازمی گردد، یعنی زمانی که الیزابت ۵۰ سال داشت اما در فیلم زن جوانی را می بینیم که ۳۶ سال زیادتر ندارد و سازندگان حتی اندکی گریم برای بالا بردن سن او انجام نداده اند. البته این گاف در مقایسه با گاف دیگری که درباره ایوان مخوف بود، به چشم نمی آید. در این فیلم، ایوان مخوف یکی از گزینه های ازدواج با ملکه بود، در حالی که در واقعیت او چندین سال قبل درگذشته بود!

    نجات سرباز رایان

    نجات سربازان رایان

    «نجات سرباز رایان» یکی از مهم ترین فیلم های تاریخ سینماست. داستان این فیلم در طول نبرد نورماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. در این فیلم صحنه ای وجود دارد که در آن کاپیتان «میلر» (با بازی تام هنکس) در حال تیراندازی به سربازان دشمن است. در پس زمینه این صحنه یک موتورسیکلت قرار دارد که مدل آن متعلق به سال ۱۹۶۳، یعنی ۲۰ سال پس از آن واقعه است!

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.