×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

غلامعلی جعفرزاده - دولت نیازمند تغییرات و اصلاحات است/اگر دولت همین روند را ادامه بدهد بخش گسترده‌ای از حامیان خود را از دست خواهد داد -

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین در مجلس شورای اسلامی به نقش ویژه و تعیین کننده تعاملات قوای سه گانه در حل مشکلات کشور اشاره کرده و بر این موضوع تاکید می‌کند که دولت می‌توان با استفاده از این شرایط یک راهکار دقیق و ویژه را برای برون رفت از مشکلات چاره کند. او در عین حال نیز به تحلیل ادوار انتخابات آینده پرداخته و به ما توضیح می‌دهد که «بنابراین عملکرد دولت تاثیر زیادی در نتایج و سرنوشت ادوار انتخاباتی آینده دارد و از این حیث یک نگرانی نسبت به دستاوردها و برنامه‌های دولت از جانب جریان های نزدیک به دولت احساس می‌شود. البته همان طور که گفتم هنوز برای انتخابات زمان زیادی باقی مانده است و باید تا آن زمان دید که دولت چه رویکردی را برای حل مشکلات کشور اتخاذ خواهد کرد و چقدر در این عرصه موفق است.»

**حجم بالای طرح سوالات و استیضاح‌ها در مجلس یک نگرانی را ایجاد کرده است. مطالبه اصلی مجلس از دولت چیست؟
مهم‌ترین مطالبه‌ای که امروز مجلس از دولت داشته و دارد، ایجاد و تقویت تعامل برای رسیدگی به مطالبات عمومی است. دولت هرچه بهتر این تعاملات را پیش ببرد، قطعا دست تواناتری در حل مشکلات خواهد داشت. مضاف بر اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی این روزها فشار زیادی را به نمایندگان می‌آورند و نمایندگان نیز به وکالت از مردم حوزه‌های انتخابیه خود تلاش می‌کنند تا مطالبات آنان را در مجلس پیگیری کرده و از دولت مطالبه کنند. بنابراین تقویت تعاملات باعث می‌شود که نمایندگان بتوانند نقش یک پل ارتباطی را بین مردم و دولت ایجاد کنند.

ما نمایندگان بارها در جلسات کمیسیونی به مسئولان دولتی این مطالب را گوشزد کردیم و انتظار داشتیم که دولت در این زمینه اقداماتی را انجام دهد ولی متاسفانه عدم توجه به این مهم باعث شد که رفته دولت فاصله خود را با مجلس زیاد کند. البته همچنان فضای عمومی مجلس حمایت از دولت است و ما نمایندگان تلاش داریم که به نوعی با حمایت از دولت مشکلات عمومی و کشور را حل کنیم. اینکه در برخی رسانه‌ها بحث استیضاح‌ها و طرح سوالات را نشانه مخالفت مجلس با دولت توصیف می‌کنند کمی دور از انصاف است و باید پذیرفت که دولت برای بهبود سطح کیفی خود نیازمند یک سری تغییرات و اصلاحات است.

**برخی اعتقاد دارند که دولت رفته رفته پایگاه‌ های عمومی خود را از دست می‌دهد. فکر می‌کنید این موضوع تا چه اندازه موثق و درست است؟
قطعا اگر دولت همین روند را ادامه بدهد بخش گسترده‌ای از حامیان خود را از دست خواهد داد و این در حالی است که در شرایط کنونی ادامه این روند مانند گذشته نیست و کسانی که از حمایت دولت ناامید شوند به نوعی در مقابل دولت قرار می‌گیرند. بنابراین دولت باید اصلاحات و تغییرات در کابینه و بدنه خود را تسریع کند. چندی پیش گفته شد که دولت رویکردها و برنامه ‌های خود را تغییر داده است ولی هنوز نشانه‌ای از این تغییرات را احساس نکردیم و این یک اتفاق خطرناک است. چراکه در عرصه داخلی و خارجی شرایط ویژه‌ای برای کشور حاکم است و مسئولان دولتی باید یک رویکرد ویژه در این زمینه اتخاذ کنند.

چندی پیش مقامات قوه ‌قضائیه اعلام کردند که حاضر به همکاری با دولت برای برخورد با مفسدان جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در عرصه داخلی هستند. این یک فرصت مغتنم است که دولت باید از آن استفاده کند. نمایندگان مجلس هم پیش‌تر این آمادگی را اعلام کرده بودند و حالا همه مسائل به دولت بستگی دارد تا وارد میدان شود.

**با این روند چه سرنوشتی را می‌توان برای ادوار آینده انتخاباتی متصور بود؟
از حالا نمی‌توان پیش بینی کرد که سرنوشت انتخابات آینده چه خواهد شد. به هر حال نوع عملکرد بخش مهمی را در تصمیم گیری مردم را رقم می‌زند. بنابراین مردم چه کارنامه مجلس و چه دولت و چه شورای شهر را پیش روی خود قرار می‌دهند. در این شرایط اگر احساس شود که آن مقام مسئول نتوانسته است تا مطالبات عمومی را برطرف کند، قطعا مردم استقبال کمتری از آن خواهند داشت. بنابراین عملکرد دولت تاثیر زیادی در نتایج و سرنوشت ادوار انتخاباتی آینده دارد و از این حیث یک نگرانی نسبت به دستاوردها و برنامه‌ های دولت از جانب جریانهای نزدیک به دولت احساس می‌شود. البته همان طور که گفتم هنوز برای انتخابات زمان زیادی باقی مانده است و باید تا آن زمان دید که دولت چه رویکردی را برای حل مشکلات کشور اتخاذ خواهد کرد و چقدر در این عرصه موفق است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.