×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

8609509 643 - رهایی از گلودرد با آنتی بیوتیکی طبیعی! -

شربت گل پنیرک حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۹ ، کربوهیدرات، پروتئین، سدیم، پتاسیم، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم، فسفر، موسیلاژ، آنتوسیانین‌ها، تیمول و فیبر است.

برای بررسی خواص شربت گل پنیرک و اینکه مصرف این شربت برای چه افراد مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت گل پنیرک

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت گل پنیرک اظهار کرد: این شربت نقشی مؤثر در رفع سرفه‌های شدید، خلط گلو، برونشیت، گلودرد و ورم لوزه‌ها داشته و برطرف کننده بیماری‌های تنفسی مانند آسم، سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.

وی درباره خواص دیگر شربت گل پنیرک بیان کرد: این شربت با خاصیت آنتی بیوتیکی خود عفونت‌های ریه، مجاری ادراری (مثانه) و زنان(رحم) را از بین برده و به خارج شدن خلط از ریه‌ها کمکی شایان می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گل پنیرک ورم‌های بدن به ویژه ورم پلک‌ها، معده، روده و پروستات را رفع می‌کند؛ به علت داشتن فیبر، تأثیری چشمگیر در عملکرد بهتر روده‌ها، درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر همراه با یبوست دارد.

عظمایی تأکید کرد: شربت گل پنیرک به سلامتی عمومی زنان، رفع کیست و خروج ترشحات غیر طبیعی رحم کمک می‌کند؛ این شربت نقشی مؤثر در افزایش اشتها، ازدیاد شیر و بهبود گردش خون دارد.

وی تصریح کرد: این شربت به طراوت و شادابی پوست و مو هم کمک می‌کند و تأثیری چشمگیر در بهبود ناراحتی‌های گوارشی مانند زخم معده و تسکین درد‌های شکمی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل پنیرک بدن را سم زدایی کرده و سوزش ادرار را برطرف می‌کند، آرام‌بخش قلب و اعصاب وتب‌بر است و نقشی مؤثر در درمان بواسیر (هموروئید) دارد.

عظمایی یادآوری کرد: شربت گل پنیرک به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بدن در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ همچنین برای مبتلایان به گرفتگی صدا هم مفید است.

رهایی از گلودرد با آنتی بیوتیکی طبیعی/ چگونه گلودرد را برطرف کنیم؟
مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت گل پنیرک

عرق گل پنیرک یک لیتر

گل پنیرک ۱۰۰ گرم

عرق آویشن نیم لیتر

عسل ۵۰۰ گرم
طرز تهیه شربت گل پنیرک

– عرق گل پنیرک و آویشن را با هم مخلوط کنید.

– گل پنیرک را به مخلوط عرق گل پنیرک و آویشن اضافه کنید و بگذارید ۲ ساعت بماند.

– مخلوط گل پنیرک، عرق گل پنیرک و آویشن را یک دقیقه بجوشانید.

– مخلوط جوشیده شده را صاف کنید.

– پس از اینکه دمای مخلوط جوشیده شده متعادل شد (به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید) عسل را اضافه کنید.

– شربت را خوب هم بزنید تا قوام بیاید.

– پس از سرد شدن شربت، آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

– برای تهیه یک لیوان از شربت گل پنیرک، ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید و بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم اضافه کنید.

– مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.

– این شربت را می‌توان روزانه سه تا چهار لیوان مصرف کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.