×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

اینترنت - آیا اینترنت من سرقت می شود؟ - اینترنت

ابتدا اینترنت خود را بررسی کنید

پیش از آن که به همسایه های خود شک کنید، به این موضوع دقت کنید که اساسا امنیت اینترنت شما در چه مرحله ای از امنیت قرار دارد. امنیت اینترنت را می توان از نحوه رمزگذاری به سهولت تشخیص داد.

 اگر اینترنت خود را به درستی ایمن نکنید، این امکان را برای دیگران فراهم می‌کنید که از آن استفاده کنند؛ درصورتی که می‌توانید وای‌فای خود را با اعمال روش‌هایی در برابر این افراد ایمن نگه دارید.

علائم را بررسی کنید

_اینترنت شما کند شده است، با اپراتور تماس بگیرید

_اینترنت قطع و وصل می شود پس ابتدا سیم کشی ها و اتصالات را مرور کنید

_مشکلات رایج سرور و اینترنت را مرور کنید

_ سیگنال های اینترنت را در دقایق مختلف مورد بررسی کنید

نکاتی مهم در مورد سرقت اینترنت

بد نیست بدانید که هر دستگاهی که با سیستم خصوصی شما مرتبط باشد، یک آدرسIP  و آدرسMAC   مشخص دارد. بهتر است چند وقت یکبار این آدرس ها را تغییر دهید.

برای تغییر گذرواژه و مواردی مشابه بد نیست از کلماتی طولانی تر استفاده کنید. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا،، ایجاد یک رمز عبور طولانی و پیچیده می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که این رمز را به یاد می‌آورید و شخص دیگری هم نمی‌تواند آن را حدس بزند.

بد نیست اطلاعات روتر را تغییر دهید. برای این کار سری به تنظیمات روتر بزنید، از آنجا که ورود به سیستم آسان است با توجه به اینکه کلید رمز بسیار رایج است، هر کسی می‌تواند تنظیمات روتر خود را دریافت کند. برای حفظ این موضوع، جزئیات ورود به سیستم روتر را به گزینه دیگری غیر از «admin» تغییر دهید.

در نهایت فراموش نکنید که اینترنت شما می تواند هر لحظه در خطر قرار گیرد. بنابراین بهتر است وقتی غریبه ها وارد خانه شما می شوند رمز عبور خود را در اختیارش قرار ندهید. از رمز عبور خود محافظت کنید و این رمز را تنها برای اعضای خانواده شخصی سازی کنید. گاهی با همین کارها می توانید اینترنت خود را حفظ کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.