×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رضا صالح جلالی 1 - انتصابات سالاری منطقی، معقول و همسو با دولت است/وظیفه نماینده مجلس دخالت در انتصابات دولتی نیست - آستانه اشرفیه

گیل نگاه نوشت: رضا صالح جلالی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات چند نماینده مجلس درباره انتصاب های استاندار گیلان؛ عملکرد مصطفی سالاری در حدود یکسال گذشته را مثبت ازیابی می کند. او سالاری را فردی با انگیره، توانا و خوش فکر توصیف می کند و می گوید: انتصابات انجام شده از سوی سالاری حق قانونی او به عنوان استاندار است زیرا در نهایت او باید پاسخگوی عملکرد مدیران خود باشد و بررسی مدیران انتخاب شده تا امروز نشان می دهد تصمیمات او منطقی، معقول و همسو با دولت است.

نماینده اسبق آستانه اشرفیه و کیاشهر با بیان اینکه مجریان دولت باید به سیاست های دولت باور داشته باشند می گوید: استاندار ، فرماندار، بخشدار به عنوان مهم ترین مسئولین اجرایی-سیاسی شناخته می شوند و طبیعتا باید هماهنگ با نگاه و رویکرد دولت باشند.

صالح جلالی در مورد شائبه های دخالت نمایندگان در انتصابات به تفاوت جایگاه قانون در کلام و عملکرد شان اشاره می کند.

او می گوید: قانون باید جایگاه بالایی در جامعه داشته باشد و برای همه مقدس باشد یعنی امر لازم الاجرا و به عنوان یک فرهنگ و فهم عمیق برای تمام افراد جامعه مطرح باشد.

این نماینده اسبق مجلس به فاصله اصل قانون و رفتار به آن اشاره می کند و می گوید: با وجود دو انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی و نوشتن دو قانون اساسی در کمتر از ۱۰۰ سال اما هنوز قانون فقط در گفتار برخی مسئولین است و در عمل آنها وجود ندارد.

دوگانگی بین باور به قانون و عمل به قانون

صالح جلالی بر این نکته تاکید دارد که دوگانگی بین باور به قانون و عمل به قانون مشکل صد ساله کشور ما است . او می گوید: وجود دموکراسی و حاکمیت قانونی در جامعه در واقع نوعی فرهنگ است باید در در جامعه نهادینه شود.

او ادامه می دهد: در دوره های مختلف شاهد دخالت برخی استاندارها در انتخاب نمایندگان و از سوی دیگر شاهد دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی هستیم برای اینکه بتوانند دوره های بیشتری عنوان نمایندگی مجلس را کسب کنند؛ در حالی که براساس وظایف قانونی چنین چیزی برای آنها تعریف نشده است و اعمال نظر در انتخاب مدیران اجرایی جز وظایف نمایندگان نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.