چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از مشکلات مردم گیلان تا دغدغه عجیب نماینده آستارا!
    22 شهریور 1397 - 19:36
    شناسه : 137746
    0

    این که گفته می شود « بعضی ها بارها به وزارتخانه مراجعه می‌کنند تا قرارداد بخشداران جوان را لغو کنند» عمق عدم توجه به مشکلات مردم را نشان می دهد.

    پ
    پ

    ولی داداشی 1 - از مشکلات مردم گیلان تا دغدغه عجیب نماینده آستارا! -

    گیل خبر نوشت:حاشیه های اخیر بعضی منتقدین در رابطه با انتصابات در استان گیلان سرانجام صدای استاندار گیلان را در آورد و سالاری که معمولا چندان به آن ها توجهی نشان نمی داد نسبت به بعضی اقدامات گلایه های خود را ابراز داشت و گفت: بعضی‌ها به خاطر عدم حضور در مناصب دولتی فقط به دنبال مانع تراشی در امور دولت هستند.

    هرچند مشخص است که اقدامات دولت دوازدهم و مدیران آن با انتقادات زیادی مواجه است ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که در این میان بسیاری از مخالفین دولت سعی دارند بیشتر از آن که به واقعیت های استان توجه نشان دهند حاشیه هایی را برجسته کرده اند که در نزد عموم مردم هیچ گونه اهمیتی ندارد اما برای این دسته افراد از اهمیت به سزایی برخوردار است.

    این که گفته می شود « بعضی ها بارها به وزارتخانه مراجعه می‌کنند تا قرارداد بخشداران جوان را لغو کنند» عمق عدم توجه به مشکلات مردم را نشان می دهد. کاش حداقل برای نشان دادن کارآمدی استاندار به وزارتخانه مراجعه می کردند با دلیل و مدرک ناتوانی های مدیریت ارشد استان را بیان می کردند که مثلا در حوزه چای، کشاورزی و یا صنعت ضعیف بوده است. ولی این که می روند و تنها برای لغو احکام چند جوان تلاش می کنند و یا دوست دارند نزدیکان خود را منصوب کنند نشان می دهد که قضیه آن ها امر دیگری است.

    به دنبال سخنان استاندار همان طور که انتظار می رفت بعضی از منتقدین زبان گشودند و انتقادات خود را به صورت صریح به زبان اوردند. در این رابطه به طور مثال ولی داداشی که به تازگی با قرعه کشی بین نمایندگان به ریاست مجمع نمایندگان گیلان رسیده است عنوان کرده «استاندار گیلان یک فرد بی‌تجربه است که موی خود را در آسیاب سفید کرده و هیچ تجربه‌ای در کار خود ندارد» البته خود آقای ولی داداشی نیز تا قبل از نمایندگی در استارا فرد بسیار بی تجربه تری از استاندار گیلان بود و تنها در دانشکده ها و حوزه علمیه تدریس کرده است. ولی این که حال به چنین نتیجه ای رسیدند که چرا «وزیر کشور کسی را که کارنامه موفقی در استان بوشهر نداشته را به عنوان استاندار گیلان منصوب کرده است» برای همه جالب توجه است چرا قبلا به چنین نتیجه ای نرسیده بود که عملکرد وی را مورد انتقاد قرار دهد. داداشی می گوید: « استاندار گیلان روز گذشته با توهین به مجمع نمایندگان استان، آنها را تعدادی کار چاق کن و باندباز خطاب کرد» البته در این رابطه با مرور حرفهای روز گذشته استاندار حرفی از مجمع نمایندگان زده نشده و حتی کلماتی چون «دلال و کار چاق کن» نیز به میان آورده نشده است. حال چرا رئیس دوره ای مجمع نمایندگان چنین مواردی را به مجمع منتسب میکند خود جای سوال است جزء این که نماینده محترم آستارا خودش اذعان کند که واقعا به وزارتخانه ای رفته و درخواست کرده است که قراداد بخشداران جوان لغو شود! در این صورت حداقل می تواند ادعا کند که استاندار به او توهین کرده است.

    البته استفاده از عنوان «مجمع نمایندگان» نیز برای مقابله با استاندار تا حدودی عجیب و جالب توجه است. سیزده نماینده گیلان جمعی را به نام مجمع نمایندگان گیلان به وجود آورده اند که که در کمتر امری مشاهده شده که با یکدیگر همخوانی داشته باشند. همین حالا در رابطه با استاندار ۱۳ نماینده مثل هم فکر می کنند؟ در مورد استیضاح، انتصابات، برنج ، کشاورزی و یا حتی یک بازی فوتبال نیز ما شاهد آن هستیم که نمایندگان گیلان علیه یکدیگر شمشیر می کشند. پس چگونه می توان حرفهای استاندار گیلان را به کل نمایندگان استان تعمیم داد؟ این که معضل اصلی نمایندگان مجلس با استاندار شده است انتصاب چند مدیر جوان ، زن و یا حامی دولت و در پایان نیز این تهدید که « بازتاب رفتار این فرد به وزیر کشور بازمی‌گردد» که با شمشیر داموکلسی مثل سوال و استیضاح حرف خودشان را به کرسی بنشانند که معمولا بسیاری از نمایندگان مجلس در آن تبحر دارند.

    بعضی نمایندگان طوری سخن می گویند که حال اگر سالاری از گیلان برود دیگر در این دولت هیچ سمتی به او اعطاء نمی شود و یا استاندار بعدی قرار است فردی از میان خودشان باشد. خودتان که می گویید« کسانی هم که منتقد دولت هستند رغبتی به همکاری در عرصه مدیریتی با این آقایان ندارند» حالا این بخشداران جوان و یا زن که عملکردشان نیز خیلی بهتر از همان مدیران مورد علاقه وزارت کشوری شما هستند هم بروند. آیا مشکلات گیلان با افرادی که تنها دغدغه شان سهمیه شان از این و آن است قابل حل است؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.