×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

shu honor contest w1218h580 - آموزش فیلم برداری با گوشی ، ۱۲ نکته مهم برای حرفه‌ای شدن -

حتما حضور ذهن دارید که تا همین ۳ ۴ سال اخیر عکس گرفتن و فیلم برداری تنها مختصر به دوربین های اختصاصی انالوگ یا دیجیتال بود و بازار دوربین های خانگی برای فیلم برداری بسیار پر رونق بود. این روزها واقعا این بازار رو به کسادی رفته و گوشی های تلفن همراه به خوبی جای خودشان را باز کرده اند و با کیفیت بالا و همیشه در دسترس بودن توانسته اند جای پای خود را در میان کاربر ها محکم و محکم تر کنند. در این مطلب با شما هستیم آموزش فیلم برداری با گوشی را با ۱۲ نکته مهم برای حرفه‌ای شدن به شما ارائه دهیم، با نت نوشت همراه باشید

آموزش فیلم برداری با گوشی

قبل از آغاز فیلمبرداری حتما لنز دوربین را تمیز کنید

بسیاری اوقات در حین فیلم برداری متوجه می شویم که لنز کثیف است و همین کثیف بودن باعث مشکل در تشخیص بهتر فوکوس خواهد شد، حتما قبل از فیلم برداری لنز دوربین را تمیز کنید یک تکه دستمال پارچه ای یا حتی پیراهن شما کارساز است.

دستتان را روی میکروفن نگذارید

حواستان باشد، در حین فیلم برداری دستتان روی میکروفن نباشد چراکه این مورد باعث می شود صدای خوبی همراه ویدئوی ثبت شده شما قرار نگیرد. مسلما یک ویدئوی خوب باید با یک صدای عالی تکمیل شود. توجه کنید این قضیه در کنسرت های موسیقی و جاهایی که صدای موسیقی بلند است فرق میکند، در صورتی که دستتان را روی میکروفن بگذارید صدای بهتری را ضبط خواهید کرد!

بیشتر بخوانید: ۸ نکته مهم عکاسی با گوشی ؛ با موبایل حرفه‌ای عکاسی کنید !

آموزش فیلم برداری با گوشی

آموزش فیلم برداری با گوشی

از دو دست برای فیلم برداری استفاده کنید

بدون شک فیلم برداری با دو دست بسیار بهتر و بی نقص تر از یک دست است. با نگه داشتن گوشی موبایل با دو دست هم توانایی کنترل بهتری دارید و هم میزان لزرش کمتری در تصاویر ضبط شده مشاهده خواهد شد.

گوشی را به صورت افقی در دست بگیرید

حتما حتما از فیلم برداری به صورت عمودی بپرهیزید، این مورد بدیهی و بسیار آماتور گونه است چرا که وقتی دوربین به صورت افقی باشد هم مشاهده آن در آینده آسانتر است و می توان در تلویزیون و هر رسانه دیگری راحتتر آن را دید و هم ابعاد بیشتری از منظره روبروی شما را پوشش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: چگونه سلفی حرفه ای بگیریم ؟

آموزش فیلم برداری با گوشی

آموزش فیلم برداری با گوشی

حتما مکان های با کنتراست نور بالا را برای فیلم برداری انتخاب کنید

درست است خیلی اوقات توانایی انتخاب بسیار محدود است، اما سعی کنید حتما در مناطقی اقدام به فیلم برادری کنید که تفاوت نوری در زاویه دید شما حداقل باشد، چراکه دوربین در مواردی که تفاوت نوری زیاد باشد خودش نرمال سازی انجام می دهد که آنچنان چنگی به دل نمی زند و بدون شک وقتی پس زمینه نوری شما بسیار روشن باشد، چهره ها سیاه به نظر خواهند رسید.

از شارژ بودن باتری مطمئن شوید

دوربین های کنون اکثرا امکان فیلم برداری به صورت ۴K را دارا می باشند و همین امکان باعث مصرف زیاد باتری خواهد بود، توجه کنید که باتری قابل تعویض و یا باتری های شارژی قابل حمل می تواند یک فکر خوب برای مواردی باشد که با کمبود باتری مواجه هستید.

حافظه گوشی را خالی نگه دارید!

حتما می دانید که فیلم برداری با کیفیت ۴K حجم بسیار بالایی از حافظه را می گیرد، برای هر ده دقیقه چیزی حدود ۱ گیگابایت فضا نیاز دارید، حتی بیشتر. حتما توجه داشته باشید قبل از سفر کارت حافظه MicroSD همراه داشته باشید. یا اینکه حافظه گوشی تلفن خود را خالی کنید تا محدودیت فضا دست و پا گیر نشود.

در حین فیلم برداری از محیط تاریک به روشن ویا برعکس نروید

حرکت و تعویض زاویه فیلم برداری از محیط تاریک به محیط روشن و یا برعکس باعث افت شدید کیفیت در فیلم برداری و عدم تنظیم دقیق نور در فیلم برداری خواهد شد، توجه کنید در فیلم برداری بهتر از این اقدام حتما اجتناب کنید.

از زوم دیجیتالی هرگز استفاده نکنید

توجه کنید که زوم در گوشی های تلفن همراه چون به صورت اپتیکال نیست آنچنان هم کاربردی نیست، چرا که تنها روی تصاویر ثبت شده عادی همان عملیات زوم صورت میکیرد و همین امر باعث افت شدید کیفیت تصاویر ضبط شده خواهد شد. حتما حتما در حین عکاسی و فیلم برداری از زوم دیجیتالی خودداری کنید.

یک مسیر برای حرکت دوربین انتخاب کنید

قبل از فیلم برداری توجه داشته باشید که فیلمی که میگیرد قرار است مشاهده هم شود! برایش برنامه بریزید و مسیر دوربین را در مکان هایی که قرار است حرکت داشته باشید مشخص کنید، مسلما با ایده و حرکت های آرام و مسیر دار فیلم های بهتری ضبط خواهید کرد.

andoridpit-hdr-video-settings-screenshot-w782

فیلم برداری به صورت HDR را تجربه کنید

اگر دوربین شما امکان ضبط تصاویر به صورت HDR را در حین فیلم برداری دارد حتما آن را در محیط های پر نور و روشن مانند فضاهای سبز و آزاد تجربه کنید، بدون شک از نتیجه راضی خواهید بود.

دوربین را آهسته تکان دهید

همانطور که پیش از این گفتیم حرکت های تند دست و دوربین در حین فیلم برداری همراه با افت شدید کیفیت و کشیدگی های تصاویر خواهد بود، تا آنجایی که می شود از حرکت تند دوربین خودداری کنید تا بتوانید فیلم های بهتری بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.