×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
سید محمّد علوی

photo 2018 09 16 09 56 57 - سالار گیلانی، تنها نیستی - با مردم
سال قبل با زمزمه آمدنش بعنوان جوانترین استاندار دولت به استان گیلان، احساس خوبی پیدا کردیم ، می دانستیم با عملکردش در استان بوشهر که جوانی پر از انگیزه و در کنارش پخته و با تجربه است، از طرف دیگر با یک ذهنیت سفید خواهد آمد و استان را مدیریت خواهد کرد ، و قطعه نقطه مثبت دیگر ایشان آن خواهد که وامدار جریانات حاکم به استان نبوده و در بندِ بده بستانهای سنتی و همیشگی ،گیلانِ بشدت سیاسی نخواهد بود.

اگر واکنش های انتصاب دکتر مصطفی سالاری را در آن مقطع سال ۹۶ مرور کنیم خواهیم دید که جوانان پیشرو و احزاب جوان محور با رغبت و شوق بیشتری به استقبال ورود ایشان رفتند و قدیمی های سیاست بدنبال گزینه هایی بودند که شاخصه اصلی مد نظرشان بومی بودن استاندار بود.بعد از گذشت قریب یکسال از انتصاب دکتر سالاری ، آنچه که برای ما با اندک سابقه و تجربه قابل مشاهده و تحلیل است ،جدا از آرامشی که بر استان حاکم شد ، برنامه محوری ایشان در راس و در شاخص بعدی اعتمادشان به جوانان و بانوان می باشد ، اعتمادی که اگر در هر استان دیگر اتفاق می افتاد امر از افتخارات آن استان محسوب می شد.

به عنوان یک گیلانی با تاسف می گویم دکتر سالاری با عملکرد خود نشان دادند از بسیاری از هم استانی های ما که در کلام ادعای گیلان پرستی و توسعه و پیشرفت استان را دارند ، خود را گیلانی تر نشان داده است و عده ای بجای کمک به این حرکت از روی منیّت و زیاده خواهی سعی دارند با حاشیه سازی و تحمیل نظرات خود در روند توسعه و برنامه های استان سکته وارد کنند تا کارها را به بیراهه سوق دهند و حاشیه را حاکم کنند، چرا که خواسته یشان با وجود این استاندار محقق نمی شود. ای کاش که خواسته های بزرگ برای پیشرفت استان داشتند که دلمان نمی سوخت.

در شرایط فعلی که کشور ، نیاز به همدلی و هم افزایی و تکیه به ظرفیت ها و نقاط قوّت دارد و محورهای توسعه در استان در راستای اقتصاد مقاومتی در حال شکل گیری است ، کاری که دکتر سالاری با تشکیل کار گروه ها و تکیه بر پتاسیل های مثبت استان از جمله گردشگری، کشاورزی و صنایع همگون با محیط زیست و ظرفیت مناطق آزاد و ویژه در بدو ورود به استان در دستور کار و برنامه های خود قرار داده است و می بایست توسط تک تک مسئولین و نمایندگان حمایت شود.

البته با گفتن این مطالب نمی خواهیم بگوییم که همه چیز گل و بلبل است امّا قطعاً کسانی که حرکت دولت تدبیر و امید در استان را دنبال می کنند ، شاهد تغییرات مثبتی در طی این یکسال اخیر نسبت به سنوات قبل بودند.

برای مثال اقدامی که در بحث بومگردی و توسعه شناگاه ها و طرح های دریا و مجوز گردشگری ساحلی و فرا ساحلی افتاد یا برنامه ای که در خصوص مجتمع های خدمات بین راهی روستایی در دستور کار است از ایده ها و برنامه های استاندار گیلان بعنوان یک برند ملّی قابل تحسین است. در این مدت شاهد بودیم که گردشگری شعاری و کلامی سالهای قبل گیلان ، به یک فرایند برنامه محور عملی تبدیل شده است هرچند این را هم می دانیم که هیچ برنامه ای بدون آزمون و خطا به پیش نمی رود، و در اجرا ممکن است دچار، رکود و سکون یا تغییراتی شود.

در سایر بخش های استان از مدیریت بحران آب زراعی، طرح های تجهیز، مکانیزاسیون بخش کشاورزی تا تکمیل پروژه های عمرانی و افتتاح پروژه های بزرگ بخش صنعت علیرغم محدودیت های مالی و اعتباری با تلاش های صورت گرفته شاهد تحولات خوبی در استان هستیم. حرکات مخالفان در چند وقت اخیر همانند سنوات قبل که به استانداران موفق، همچون مرحوم مهندس قهرمانی صورت گرفت امروز تکرار می شود ،حملاتی که که برای مدیران همراهشان هیچگاه شکل نگرفت ، این مخالفین سعی دارند با القای حس ناامیدی بر مجموعه مدیریتی دولت در استان گیلان ، منجر شوند که شاید دکتر سالاری به پیشنهادات ملی خود ، نیم نگاهی کنند.

امید داریم جناب دکتر سالاری استاندار محترم با تکیه به نیروی جوانی و تدبیر خود، و با اعتماد به جوانان همراه و متخصص گیلنی، به مسیر خود قوی تر از قبل ادامه دهد و از رفتار و کلام مغرضان از مسیر راه خود مایوس نشوند ، که همیشه گفته اند به قطاری که در حرکت است سنگ می زنند و کسی به قطار ساکن کاری ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.