پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نقدی بر عملکرد مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان
    25 شهریور 1397 - 21:21
    شناسه : 138014
    0

    سایت امید شمال نوشت: چندی پیش در جلسه ای که در یکی از ادارات لاهیجان برگزار گردید؛ خانم نگار نادری، مدیریت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، در سخنانی مدعی شدند که”بنا نیست مدیریت فرهنگی را به مدیریت سرهنگی تبدیل کنیم”، این سخن که به واقع سخن درستی است، نگارنده را بر آن داشت […]

    پ
    پ

    XL Atch 92 vybunamd4nh - نقدی بر عملکرد مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان -

    سایت امید شمال نوشت: چندی پیش در جلسه ای که در یکی از ادارات لاهیجان برگزار گردید؛ خانم نگار نادری، مدیریت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، در سخنانی مدعی شدند که”بنا نیست مدیریت فرهنگی را به مدیریت سرهنگی تبدیل کنیم”، این سخن که به واقع سخن درستی است، نگارنده را بر آن داشت که به نگارش دغدغه هایی که از مدت مدیریت ایشان در اداره ارشاد اسلامی لاهیجان در ذهن ها میگذرد بپردازد، تا قضاوتی بهتر از عملکرد ایشان در مدیریت فرهنگی ارشاد شهرستان داشته باشیم.
    ‎اتمام مجتمع فرهنگی شهرستان لاهیجان، آرزوی همه اهالی فرهنگ و هنر است که گویی چندی است به فراموشی سپرده شده است.
    ‎نمایندگان عالی دولت در شهرستان، همواره پیگیر اتمام پروژه بوده و هستند، خانم نادری نیز ظاهراً ارتباط خوبی با نماینده حاضر لاهیجان در مجلس شورای اسلامی دارند تا جایی که شنیده شده در دیداری که برای تعرفه مدیریت ایشان بر اداره ارشاد با مدیرکل صورت گرفت، یکی از اعضای اصلی ستاد دکتر نیکفر، ایشان را همراهی میکردند.
    ‎ همواره شهرستان لاهیجان در تصویب اعتبارات لازم برای مجتمع فرهنگی موفق بوده است، اما ظاهرا مدیریت “فرهنگی” اداره ارشاد شهرستان نه تنها در اخذ این اعتبارات برای شهرستان موفق نبوده بلکه از پیگیری تعیین و معرفی پیمانکار نیز عاجز است. فاز یکم این مجتمع که بنا بود در دهه فجر سال۹۴ افتتاح گردد در طی این سه سال هیچ پیشرفتی نداشته است.
    ‎از وظایف عمرانی اداره ارشاد شهرستان لاهیجان که بگذریم، یکی از مهم ترین شاخصه های یک مدیر موفق “فرهنگی” ارتباط خوب با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان به خصوص پیشکسوتان این عرصه است.
    ‎سوال این است که اگر احترام و بستر لازم برای همکاری هنرمندان با این اداره فراهم است؛ چرا اکثرا شاهد آن هستیم که هنرمندان با سابقه لاهیجانی برای اجرای برنامه های هنری خود به شهرستان های مجاور پناه می برند؟ آیا اجاره سالن و گالری اداره ارشاد در انحصار عده ای خاص است؟ چگونه است که مثلا برای نمایش یک کارتونیست مخالف دولت در گالری اداره ارشاد همکاری لازم صورت میگیرد اما هنرمندان با سابقه لاهیجانی به خاطر نبود شرایط لازم، دلسرد شده و به نوعی ناامید از عملکرد دولت می شوند؟«پایگاه خبری تحلیلی امید شمال در آینده مصاحبه هایی با این هنرمندان ناراضی انتشار خواهد داد»
    ‎آیا ارتباط مدیری که اجراهای یکی از بزرگترین هنرمندان موسیقی محلی گیلان را در یادداشتی به تمسخر گرفته بود، با پیشکسوتان این عرصه به خوبی میگرود؟
    ‎به واقع چرا سطح کمی و کیفی تئاتر شهروند لاهیجان که به زحمت مدیران قبلی در حال تبدیل شدن به یک برند ملی برای شهرستان بود، تنزل پیدا کرده است؟
    ‎متاسفانه همین امسال جلسه هماهنگی تئاتر خیابانی شهروند با عدم هماهنگی درست مدیر محترم “فرهنگی” بدون هماهنگی با شهردار که دبیری جشنواره را به عهده دارد، صورت پذیرفت که باعث دلخوری اعضای شورای شهر و شهردار گردید.
    ‎در پایان امیدواریم که مسئولین ذی ربط عنایت ویژه بر عملکرد مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان داشته باشند تا بیش از این شاهد سکون در احیا و اشاعه فرهنگ و هنر در شهرستان لاهیجان نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.