سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41243 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هماهنگی با نمایندگان نباید تبدیل به تحمیل نیرو شود/برخی به گونه‌ای مصاحبه می‌کنند که انگار سالاری آمده تا گیلان را نابود کند
    25 شهریور 1397 - 23:48
    شناسه : 138024
    0

    گیل نگاه نوشت: اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل و حواشی مطرح شده پیرامون انتصابات استاندار گیلان از سوی چند تن از نمایندگان مجلس، همراهی و همکاری نمایندگان با استاندار برای کارکرد بهتر و موثرتر در جهت تامین منافع استان را ضروری دانست. عباسی با بیان اینکه […]

    پ
    پ

    عباسی نماینده رودسر - هماهنگی با نمایندگان نباید تبدیل به تحمیل نیرو شود/برخی به گونه‌ای مصاحبه می‌کنند که انگار سالاری آمده تا گیلان را نابود کند -

    گیل نگاه نوشت: اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل و حواشی مطرح شده پیرامون انتصابات استاندار گیلان از سوی چند تن از نمایندگان مجلس، همراهی و همکاری نمایندگان با استاندار برای کارکرد بهتر و موثرتر در جهت تامین منافع استان را ضروری دانست.

    عباسی با بیان اینکه مصاحبه برخی از همکاران خودم که موجب تنش شد را تایید نمی کنم گفت: نباید علیه هم صحبت کنیم و اختلافات را دامن بزنیم اما برخی به گونه ای صحبت می کنند که گویی سخنگوی استانداری هستند و برخی دیگر هم متاسفانه به گونه ای مصاحبه می کنند که انگار سالاری آمده تا همه چیز را در گیلان نابود کند.

    نماینده رودسر و املش با بیان اینکه نمایندگان در انتقاد و دفاع از استاندار احساسی و افراطی عمل نکنند افزود: باید نقد واقع بینانه و منصفانه داشته باشیم.

    او با بیان اینکه عزل و نصب و تغییرات مدیریتی نباید دغدغه و تیتر اول استان باشد گفت: دولت اختیاراتی دارد و ما هم به وزرا رای اعتماد دادیم اما آنها براساس اختیار خود استاندار، فرماندار و مدیران را انتخاب می کنند؛ وظیفه نمایندگان نیز قانونگذاری و نظارت است تا اگر مدیری ضعیف کار کرد بتواند برای کارآمدی بهتر تذکر دهند.

    عضو هیات رئیسه مجلس سپس با یادآوری روزهای ابتدایی حضور سالاری در استانداری گفت: استاندار در بدو ورود خود با مشکلاتی ناخواسته مثل کناررفتن معاون اقتصادی خود روبرو شد و از سوی دیگر نیز معاون سیاسی بازنشسته شد؛ بنابراین برخی از تغییرات غیرقابل اجتناب بود.‌

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیکاری و پسماند را مشکلات جدی استان عنوان کرد و گفت: استاندار برای حل مشکلات استان جلو افتاده است و ما هم باید از او حمایت کنیم و فرصت بدهیم.

    عباسی افزود: بهتر است به جای طرح مشکلات و انتقادات در رسانه ها، با جلسات و بکارگیری ظرفیت دو طرف مشکلات استان را برطرف کنیم‌ زیرا زمان آزمون و خطا در استان به اتمام رسیده است و مردم نیز دیگر تحمل حاشیه را ندارند.

    وزیر اسبق کار ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و عوامل بازدارنده توسعه استان را شناسایی و رفع کنیم زیرا از گذشته گیلان در برخی نقاط ضعف های جدی داشته است که قطعا با همکاری نمایندگان و استاندار برطرف خواهد شد.

    عباسی با بیان اینکه استاندار در چارچوب قانون و اختیاراتش می تواند از هر نیرویی در هر کجا استفاده کند و ما نمایندگان هم فقط باید از آن نیرو ‌کار بخواهیم.

    او افزود: استاندار به ماموریت از طرف دولت و براساس قانون و شاخص های مورد نظرخود، نیروها و مدیرانش را انتخاب می کند که البته در این میان برای کمتر کردن چالش ها، هماهنگی با نمایندگان مجلس به عنوان اصل نانوشته ای در عرف سیاسی کشور وجود دارد که البته نباید تبدیل به تحمیل نیرو شود.

    عباسی در پایان تاکید کرد: دو طرف باید خویشتن دار باشند و نباید اجازه دهیم در فضای رسانه ای به استاندار و دولت توهین شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.