×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

n83036325 72552099 - دوستداران طبیعت در آستارا شب‌های محرم معابر را پاکسازی می‌کنند - آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: فعالان محیط زیست، عزاداران حسینی را در قالب پویش مردمی به رعایت نظافت شهر و ریختن زباله در کیسه های زباله تشویق می کنند.

محمد رضا روشنی با بیان این که پسماند نذورات در معابر و نهرها موجب آلودگی شده و معضلات زیست محیطی را منجر می‌شود افزود: شهروندان توزیع کننده خوراک نذری در لیوان‌ و بسته‌های یکبار مصرف، باید کیسه های زباله نیز در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان کرد: ائمه جمعه، جماعات و مداحان می توانند برای فرهنگ سازی در نظافت شهر نقش بسزایی ایفا کرده و در عزاداری ها و سخنرانی‌ها در انتقال مفاهیم کاربردی محیط زیست مشارکت کنند.

مهدی نصرتی از فعالان محیط زیست آستارا نیز گفت: پاکسازی معابر از نخستین شب ماه محرم در معابر آستارا آغاز شد و هر شب حدود 20 کیسه زباله جمع آوری می شود.

وی اضافه کرد: ظروف پلاستیکی صدها سال در طبیعت باقی می ماند و از صاحبان نذر درخواست می کنیم از ظروف یکبار مصرف کمتر استفاده کرده و چای و غذا را در ظرف های معمولی توزیع و سپس ظروف را جمع کنند.

وی ادامه داد: استقبال و همراهی مردم و هیات های مذهبی با برنامه دوستداران محیط زیست بسیار خوب بود و می توان این پویش را به حرکت فراگیر پاکسازی شهر تبدیل کرد.

** نذورات مردمی آستارا، نظارت بهداشتی می شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از اعمال نظارت بازرسان بهداشت محیط به احسانات و نذورات مردمی در مساجد و تکایای مذهبی این شهرستان، با هدف سلامت عزاداران حسینی خبر داد.

شهرام حسین نژادی به خبرنگار ایرنا گفت: از اول ماه محرم تاکنون از پنج مسجد در روستاها و سه مسجد در شهر آستارا بازدید شده است و نظارت ها توسط دو تیم بازرسی تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

احسان و نذورات مردم آستارا در تاسوعا و عاشورا و تا اربعین ادامه می یابد و قابلیت گردشگری این شهرستان باعث می شود همه ساله در این ایام، جمع زیادی از مسافران در کنار عزاداران به توزیع نذورات بپردازند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین، 120 تن زباله در آن تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.