×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

Moharam - ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی ایام سوگواری سید و سالار شهیدان - انزلی

برپایی عزای حسینی در ۳۵ مسجد محلات منطقه آزاد انزلی و حرکات هیئت های مذهبی در قالب گروه های زنجیر زنی و سینه زنی به سمت بقاع متبرکه و مزار شهدا از ویژه برنامه های دهه اول ماه محرم بوده است.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شیرخواره دشت کربلا با شرکت خردسالان و کودکان همزمان با چهارمین روز از دهه نخست محرم در مساجد منطقه از دیگر برنامه های عزاداران حسینی در این منطقه بوده است.

تعزیه خوانی و تئاتر خیابانی با مضمون «ارزش های عاشورا» از دیگر برنامه های مهمی است که در دهه دوم ماه محرم در فاز تجارت و گردشگری منطقه به نمایش عموم گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آئینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.

اجرای عصر شعر عاشورایی و برگزاری سوگواره فرهنگی هنری عاشورایی از برنامه های دیگر این سازمان به مناسبت ایام محرم است که با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم از ماه محرم در تالار فرهنگی منطقه برپا می شود.

گفتی است: همایش «نشان محبت» ویژه عاشقان حرمین مطهر عتبات عالیات با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان، مقامات استانی و منطقه ای، خیرین، تجار و فعالان اقتصادی منطقه و استان از مهمترین برنامه هایی بود که در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در مرکز همایش های منطقه برگزار شد.

در پایان این گزارش آمده است که: قرائت زیارت عاشورا و اقامه عزای حسینی از برنامه های مذهبی هستند که در نمازخانه های فاز تجارت و گردشگری برگزار و با نصب بنر، استند و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و اهتزاز پرچم های سیاه، فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته است.

گفتنی است بنابر اعلام جامعه بازاریان و بازرگانان منطقه به منظور ارج نهادن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شرکت در مراسم سوگواری، فاز تجارت و گردشگری منطقه ازآزاد انزلی از شب تاسوعا تا عصر عاشورا تعطیل خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.