×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور وزیر نیرو 11 - مدیرعامل آبفار گیلان، آمار واقعی را بر آمارهای کذایی ترجیح می دهد -

علی علی پور مدیر مسئول هفته نامه و پایگاه خبری همای گیلان نوشت: حتما می دانید یکی از مصیبت های جامعه ما ارائه آمارهای غیرواقعی می باشد. دراین بین برخی مدیران در بیان آمارهای کذایی بر دیگران سبقت می گیرند ، بطوریکه در سالیان ماضی یاد دارم که مدیر شهرستانی ای می گفت بر حسب اجباربه افتتاح پروژه ای که تنها مقدمات اجرای آن فراهم شده بود ، تن دادم و این معضلی بود که سالهای سال با آن دست و پنجه نرم میکردیم تا این که محبعلی رنج ورمدیرعامل اصلاح طلب آبفار طی گفتگویی با خبرنگارما، خود را از بیان آمارهای واهی مبرا دانست و گفت: “برایم آمارهای غیرواقعی مهم نیست آنچه برایم حائز اهمیت است این است که بتوانیم بر میزان اعتبارات خود جهت خدمت رسانی بیفزائیم “.
این همانی است که دولتمردان باید به آن عنایت داشته باشند زیرا این مهم ،بی شک هم سو بودن دولت با ملت را فراهم می کند . برخی هم سو بودن را فقط در حزب سیاسی می داننددرحالیکه این فقط یکی ازشاخص های مدیریت می باشد.
حقیقتا صرف اصلاح طلبی یا اصولگرایی نمی تواند مقدمات هم سو بودن با دولت را فراهم کند . هم سو بودن یعنی با سیاست های دولت هم گام بودن ، تفکر مدیریت داشتن، قدرت تحلیل و تصمیم گیری در مواقع بحران داشتن ، سلامت و صداقت رادر برنامه کاری خود قرار دادن و چندین فاکتوردیگر. به قول شریعتی ،شیعه بودن فقط پیرو علی بودن وبه دنبال او رفتن نیست ، بلکه در ذهن و عمل باید با علی همراه بود چیزی که امروز کمتر به چشم می خورد . وضع اقتصادی ما اینقدر نابسامان است که برخی برای سود شخصی خود را
از طناب مستحکم سیاست ، بالا می کشند اما ماحصل آن زباله های برجامانده از انان است که بوی تعفن آن تمام جامعه را فرا گرفته است . طی چهل سال ، بجای توجه به زیربناهای اقتصادی و فرهنگی ، به زیر بناهای سیاسی توجه نمودیم جوانان راترغیب نمودیم به جای پرداختن به موضوعات تخصصی ،فنی واقتصادی دنباله روی سیاست باشند . به این دسته از آدمها بی هیچ تجربه ای پست ومقام دادیم و متخصصین را از خود دورنمودیم . امروز این فاجعه بیش از پیش هویداست و برایم سوال است که چرا برخی افراد باتجربه و صادق از قبول مسئولیت امتناع می ورزند و برخی برای تصدی کرسی مدیریت ،لابی گری را برمی گزینند.
برایم سوال است که چرا مقدمات قبول مسئولیت برای برخی فراهم نمی شود؟ برایم سوال است اگرمدیراصلاح طلبی در کنار خود ازافراد کاربلد ولو جناح مخالف استفاده نماید کجای کارش اشتباه است؟آیا باید همه محسنات این مدیرنادیده گرفته شود ؟ اینکه رنج وراز هردری به دنبال اخذ اعتبار است تا خلاء های آب وفاضلاب را مرتفع نماید ویا اینکه پیگیر اتمام طرح های آبفار است وتوانسته شاخص بهره مندی آب را از ۷۲ به ۷۶برساند، کاری نداریم اما اتخاذ سیاست هایی همچون رفاقت با کارکنان،توجه به زیر ساخت ها،ارتقای کیفیت آب ،ساماندهی آبداران، قرائت صحیح ، پرداخت مطالبات کارکنان موضوعاتی بوده است که می تواند بر میزان موفقیت اودر زمینه عملکرد آبفارتاثیر گذار باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.