×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

الاسلام والمسلمین محمدی ساجدی - عاشورا تقابل دو مکتب اخلاقی است/باید این مجال داده شود که خودمان را اصلاح کنیم و باورهای خرافی را کنار بزنیم -

به گزارش روابط عمومی هیات بانوی آب،  حجت الاسلام والمسلمین محمدی ساجدی در اولین نشست  این  با اشاره به سخن امام خمینی (ره ) ( این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشت) بزرگداشت قیام حسینی را که سالیان طولانی از آن می گذرد علاوه بر فرصت برای مسلمانان یک تهدید دانست . امام جمعه آستانه اشرفیه ادامه داد: در عین حال که برآیند کلی شور و حماسه حسینی این قیام را جاودانه کرده و فرصتی برای ترویج ارزش ها و احکام بوده ؛ در بُعد اعتقادی و رفتاری آسیب هایی را همراه داشته است .

حجت الاسلام ولمسلمین ساجدی ،سنت قمه زنی را از عزاداری های حرام دانست و افزود : انسان حق ندارد به خود ضرر بزند و به همین دلیل نیز خودکشی حرام است.

وی آسیب های اخلاقی را از مهمترین مسائل امروز جامعه بشری عنوان کرد و گفت ما خوشمان نمی آید که پرده برداری کنیم . او با ذکر مثالی به واکنش ها درباره ساخت فیلمی درباره آسیب پذیری کودکان پرداخت و اظهار کرد کسی که اینگونه فیلم می سازد چه بسا با دشواری هایی در اخذ مجوز برای اکران مواجه شود و یا عده ای ارادتمند به روحانیت از اکران فیلمی که به روحانیت می پردازد امتناع می ورزند .

امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه ادامه داد : متاسفانه گاهی در نقد رفتارها مقاومت می شود . ما برای آسیب شناسی از فرهنگ دینی از جمله در نهضت ابی عبدالله حسین (ع) با این مسئله مواجه هستیم . باید این مجال داده شود که خودمان را از پیرایه ها پاک کنیم ، بخشی از باورهای خرافی را کنار بزنیم و اخلاق و منش اسلامی واقعی را به نمایش بگذاریم .

حجت الاسلام ولمسلمین ساجدی در بخشی از سخنان خود به فتوت و جوانمردی در قیام امام حسین(ع) و یارانش پرداخت . وی اظهار کرد: ابوالفضل عباس(ع) نمادی از فتوت و جوانمردی است که برادران خود را زودتر به جنگ فرستاد تا نکند بعد از خود دچار تزلزل در مقابل مولای خود شوند. فتوت و جوانمردی او برای کسی است که در مقابل پیشنهاد افزایش یاران خود مقاومت کرد تا به تعهد خود در مقابل مردم کوفه پاسخ مثبت دهد. وی ادامه داد: کسانی که روز عاشورا آب را بر روی امام بستند وقتی اولین بار با ابی عبدالله مواجه شدند ؛ آقا دستور داد اسب های آن ها از آب سیراب شوند . در واقع عاشورا تقابل دو مکتب اخلاقی است . تقابل سلوک انسانی و الهی با سلوک شیطانی است.

گفتنی است شعرخوانی، معرفی کتاب از جمله دیگر برنامه های شب اول مراسم هیات فرهنگی مذهبی بانوی آب بود.

دکتر فیاض زاهد سخنران شب دوم مراسم است که ساعت ۲۰:۳۰ در مهمانسرای المپیک برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.