چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ثبت بالغ بر 50 هزار مورد تخلف توسط سامانه‌های حمل و نقل هوشمند
    11 شهریور 1395 - 9:51
    شناسه : 13857
    0

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: در 5 ماهه سالجاری بالغ بر 50 هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه‌های ثبت سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است. به گزارش «بامردم»، مهندس ناصر آل‌محمدی با اشاره به افتتاح 11 سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای استان گیلان در هفته دولت […]

    پ
    پ

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: در 5 ماهه سالجاری بالغ بر 50 هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه‌های ثبت سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

    به گزارش «بامردم»، مهندس ناصر آل‌محمدی با اشاره به افتتاح 11 سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای استان گیلان در هفته دولت امسال، اظهار کرد: در راستای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ها 11سامانه حمل و نقل هوشمند به طور همزمان در محورهای آزادراه قزوین – رشت، جاده قدیم رشت – لوشان، رشت – فومن و فومن – سراوان افتتاح شد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گیلان عدم وجود راه‌های جداگانه حمل و نقلی و عدم تناسب ظرفیت موجود جاده‌های استان با ترافیک عبوری را به عنوان مهمترین معضلات حوزه حمل و نقل برشمرد و افزود: به کارگیری تجهیزات و نرم‌افزارهای حمل و نقل هوشمند ضمن کمک به بحث کنترل و نظارت تردد با جنبه بازدارندگی خود می‌تواند زمینه عملی کاهش تلفات رانندگی را فراهم کند.

    وی با اشاره به آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی سال گذشته استان، تصریح کرد: از 649 نفر کشته حوادث رانندگی استان، 432 نفر عابر و موتورسوار بودند که توجه به این آمار لزوم سرمایه‌گذاری جدی در مقوله کنترل و نظارت سیستمی بر تردد در محورها با استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند را در کنار فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر مطرح می‌سازد.

    این مقام مسئول ثبت آمار تردد، ثبت سرعت لحظه‌ای و برداشت پلاک خودرو را از قابلیت‌های سامانه مذکور دانست و خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این 11 سامانه حدود 20 میلیارد ریال از اعتبارت ملی هزینه شده است. با راه‌اندازی سامانه‌های جدید تعداد دوربین‌های ثبت سرعت در محورهای برون‌شهری استان به 24 دستگاه افزایش یافته است.

    آل‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در 5 ماهه سالجاری بالغ بر 50 هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه‌های ثبت سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است، افزود: این اطلاعات جهت اعمال قانون در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خاطرنشان کرد: 22 دوربین نظارت تصویری، 24 دوربین فعال ثبت سرعت و 37 سامانه ترددشمار در محورهای برون‌شهری استان فعال است و به صورت آنلاین در زمینه گزارش‌گیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان فعالیت می‌کند./ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.