سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تیم لاهیجان از مسابقات جهانی رباتیک تایلند باز می ماند
    04 مهر 1397 - 12:48
    شناسه : 138700
    0

    مدیر کانون لگوی برتر نوین لاهیجان گفت:در صورت عدم همکاری مسوولان استان گیلان در تامین ارز مورد نیاز ، تیم رباتیک لاهیجان از شرکت در المپیاد جهانی تایلند باز می ماند.

    پ
    پ

    رباتیک لاهیجان - تیم لاهیجان از مسابقات جهانی رباتیک تایلند باز می ماند - آموزش لگو

    احد شیرزاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تیم رباتیک لاهیجان که پس از ایستادن در سکوی دوم مرحله‌ی نهایی انتخابی المپیاد رباتیک دانش‌آموزان کشور توانست در بین ۱۵۰ تیم از سراسر کشور ، مجوز حضور در المپیاد جهانی تایلند را دریافت کند ولی برای اعزام تیم با مشکل مالی و عدم تامین منابع ارزی مواجه است.

    وی خاطرنشان کرد: این تیم تا پنجم مهرماه فرصت دارد که اعضای خود را به منظور اعزام برای شرکت در مسابقات المپیاد جهانی تایلند به مرکز لگوی ایران در تهران معرفی کند و انتظار دارد که مسوولان برای حل این مشکل با تامین درصدی از ارز مورد نیاز به این تیم کمک کنند .

    وی ادامه داد: این تیم در مسابقات رباتیک تهران سهمیه اعزام ۱۰نفر از استان گیلان را برای شرکت در مسابقات جهانی دریافت کردند که خانواده های دانش آموزان قادر به تامین همه هزینه اعزام نیستند که نیازمند این است که در تامین بخشی از هزینه های ارزی به این تیم کمک شود که اگر این کار صورت نگیرد اعزام تیم از گیلان منتفی خواهدشد.

    وی اظهارداشت: از نوزدهم شهریور تاکنون روند آماده‌سازی تیم‌ برای اعزام در حال انجام است و مسابقات جهانی رباتیک تایلند در ۱۶نوامبر(۲۵آبان ) ماه شروع می شود که اعضای تیم باید یک روز زودتر در آن کشور حضور داشته باشند.

    وی در باره شیوه آموزش این مرکز نیز گفت:کلاس‌های آموزشی لگو سعی دارد مهارت حل مسئله را در کنار پروراندن خلاقیت، در قالب مسائل مکانیکی و رباتیکی به بچه‌ها بیاموزد و روند برگزاری این کلاس‌ها که از دانش روز دنیا پیروی می‌کنند کاملا منطبق با پرورش روحیه کشف و نوآوری در کودکان است.

    وی یادآورشد:از سال ۹۴ پس از شروع فعالیت کانون فرهنگی الگوی برتر نوین در شهرستان لاهیجان کودکان و نوجوانان زیادی آموزش همگام با ساخت را تجربه کرده‌اند و این مجموعه در طول این سال‌ها در سطح مسابقات همواره حرفی برای گفتن داشته است.

    شیرزاد اظهارداشت: در تیرماه سال ۹۶ لگوی آموزشی لاهیجان در اولین حضور خود در رقابت مقدماتی انتخابی المپیاد جهانی رباتیک موفق به کسب مقام اول شد و تیم دختران این کاروان که در رده‌ی مکانیک رقابت می‌کردند در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها قرار گرفتند.

    وی تصریح کرد. پس از گسترش فعالیت مجموعه و شروع همکاری با مدارس لاهیجان که با مساعدت اداره آموزش و پرورش شهرستان میسر شد تیم لگوی آموزشی موفق به تربیت علمی و عملی دانش آموزان بیشتری شد و با توان بیشتری در رقابت‌های سال جاری حضور یافتند و در مرحله اول این مسابقات ۲۹تیرماه در کرمان ، این تیم موفق به کسب مقام اول تا چهارم در بخش مکانیک شد که شگفتی تیم‌های حاضر را در پی داشت.

    مدیر کانون لگوی برتر نوین لاهیجان گفت: تیم‌های رباتیک لگوی لاهیجان در رده‌های فوتبال و Senior با جمع‌آوری امتیازات لازم به مسابقات نهایی ۱۷ شهریور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران راه یافتند تا در جدال با رقبای با تجربه گوی سبقت را از آن‌ها بربایند و جواز حضور در مسابقات جهانی تایلند را کسب کنند.

    وی افزود: اما حالا پس از به ثمر نشستن تمام تلاش‌ها و در اختیار داشتن این فرصت تا شهرستان نمایندگانی در سطح اول رقابت‌های رباتیک در جهان داشته باشد و اعضای این مجموعه آنچه را که می‌بایست انجام داده‌ و با بهره‌گیری از همت دانش‌آموزان در مسیر درست آن‌ها را همراهی کرده‌اند و حال نیاز به همراهی مسوولان شهرستان و استانی دارند.

    وی با اشاره به اینکه این اولین بار است که تیمی به نمایندگی از استان گیلان به این رقابت جهانی راه پیدا می‌کند تصریح کرد:در شرایط فعلی نرخ ارز و اوضاع اقتصادی، شرکت در مسابقات نیازمند پشتوانه‌ی مالی ا‌ست و شایسته نیست دانش‌آموزانی که تمام تلاششان را بکار گرفته اند و اکنون در یک قدمی تجربه‌ای بزرگ قرار دارند به دلیل فقدان حمایت و هزینه‌های سنگین سفر از این رویداد جا بمانند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.