×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

دستگیری متهم - دستگیری دانشمند هسته‌ای قلابی با سابقه کلاهبرداری در گیلان! -

به گزارش ایسنا، پرونده‌ای نهم مردادماه از شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن خانم جوانی حدودا ۳۰ ساله به عنوان شاکی پرونده در پلیس آگاهی حاضر شد و عنوان کرد که او و اعضای خانواده‌اش توسط فردی به نام علیرضا مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

شاکی پرونده در شکایت خود به کارآگاهان اداره سیزدهم گفت: از طریق شبکه face Book با شخصی بنام علیرضا . الف آشنا شدم که مدعی بود دارای اقامت دائم در کشور آمریکاست و دانشمند فیزیک هسته‌ای است که جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی به ایران دعوت شده است‌. مدت کوتاهی از طریق face book با یکدیگر در ارتباط بودیم و پس از آن این ارتباط به ملاقات حضوری مابین ما دو نفر تبدیل شد؛ پس از مدت کوتاهی بنده به ایشان علاقه مند شدم و در همین مدت کوتاه علیرضا به من پیشنهاد ازدواج داد و به این بهانه وارد خانواده‌ام شد و با نشان دادن ظاهری کاملا آراسته و بسیار موجه توانست اعتماد اعضای خانواده‌ام را نیز جلب کند. چندین نوبت در خصوص محل اقامت علیرضا در تهران، من و خانواده‌ام از او سوال کردیم که او مدعی بود که در هتل‌های [ چند ستاره ] نظیر استقلال، آزادی و .. برای او یک سوئیت پیش بینی شده اما به واسطه حساسیت کاری می‌بایستی که هر بار پس از گذشت مدت کوتاهی محل اقامتش را در هتل‌ها تغییر دهد و به این ترفند و حیله در حال حاضر عملا نشانی مشخصی از وی در اختیار ما نیست.

شاکی پرونده در خصوص نحوه کلاهبرداری “علیرضا . الف” از وی و اعضای خانواده‌اش به کارآگاهان گفت: پس از گذشت چند روز از زمان موافقت خانواده‌ام با پیشنهاد ازدواج علیرضا، یک روز علیرضا مدعی شد که به واسطه ارتباطاتی که با برخی مدیران رده بالا پیدا کرده می‌تواند با اخذ شرایطی ویژه اقدام به خرید خودرو از شرکتهای خودروسازی برای من و اعضای خانواده‌ام کند. با استقبال از این پیشنهاد، اعضای خانواده و حتی تعدادی از بستگان نزدیک بنده بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان ثبت نام اولیه جهت سفارش خودرو به علیرضا پرداخت کردیم اما با گذشت چند روز ، ناگهان گوشی تلفن همراه علیرضا خاموش شد و ما دیگر از وی هیچ اطلاعی نداریم.

شاکیه در خصوص سرقت طلاجات خود و همچنین اعضای خانواده‌اش نیز به کارآگاهان گفت: چند روزی از خاموش شدن گوشی تلفن همراه علیرضا گذشته بود و طی این مدت تصور ما این بود که به خاطر حساسیت پروژه تحقیقاتی که علیرضا از آن صحبت کرده بود، او تلفن همراهش را خاموش کرده اما یک شب زمانی که من و مادرم برای رفتن به میهمانی قصد استفاده از جواهرات و طلاجات خود را داشتیم متوجه شدیم که تمامی طلاجاتمان سرقت شده و آنزمان بود که فهمیدیم علیرضا علاوه بر کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی تمامی طلاجات من و دیگر اعضای خانواده‌ام را سرقت کرده است.

با بررسی پرونده‌های مشابه در تهران و سایر شهرستانها کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که علاوه بر تهران، در تعداد دیگری از شهرستانها از جمله در شهرهای مشهد، اصفهان و کرمان نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد و تحت عنوان “سرمایه گذاری و پیش خرید خودرو با شرایط ویژه” و در چندین مورد نیز به بهانه “اخذ اقامت دائم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا” از تعدادی از خانمهای جوان و بعضا خانواده‌هایشان کلاهبرداری شده و در آنجا نیز شخصی به نام “علیرضا . الف” ضمن معرفی خود به عنوان دانشمند هسته‌ای، استاد دانشگاه ، دکترای رشته برق و … اعتماد مالباختگان را جلب و در ادامه به شیوه‌ای مشابه همانند شاکی اولیه، اقدام به کلاهبرداری و در چندین مورد گرفتن طلاجات آنها کرده است.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که متهم متأهل و دارای یک فرزند دختر ۸ ساله است اما خانواده خود را رها کرده و هیچ اطلاعی از وی در اختیار خانواده‌اش وجود ندارد؛ در چنین شرایطی و با انجام اقدامات ویژه پلیسی سرانجام مخفیگاه علیرضا . الف ( ۳۸ ساله ) در ویلایی در شهرستان محمودآباد شناسایی و در حالی که خودش را به عنون پزشک معرفی کرده بود، دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

علیرضا . الف پس از دستگیری صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری در شهرستانهای مختلف به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از آشنایی اولیه در دوره زمانی سه الی چهار روزه که یا از طریق شبکه‌های مجازی یا ملاقات حضوری با اشخاص صورت می گرفت ، با عناوین دکتر ، مهندس یا استاد دانشگاه اعتماد طرف مقابل را جلب می کردم و در ادامه پیشنهاد خرید خودرو با شرایط ویژه را به آنها مطرح می کردم و پس از دریافت پول ارتباط خود را با افراد قطع می‌کردم. عمدتا از طریق سایت‌های همسریابی بویژه سایت همسریابی شیدایی و همچنین face book سوژه مورد مورد نظر خود را انتخاب می‌کردم . در سایت همسریابی مدت زمان آشنایی تا زمان تحویل پول سه الی چهار روز به طول می‌انجامید ولی در آشنایی‌های حضوری، تقریبا یک تا سه ماه دوره آشنایی به طول می‌انجامید . بعد از چندروز ، عمدتا دو روز که با اعتمادسازی اطمینان طرف مقابل را به دست می آوردم با اطلاع پیدا کردن از مشکلات مالی پیشنهاد خرید خودرو را با شرایط ویژه مطرح می کردم تا مالباختگان به تصور خودشان پس از تحویل خودرو آنرا در بازار آزاد فروخته و مشکل خود را رفع کنند البته در خیلی از موارد افراد مشکلات مالی نداشته بلکه برای سرمایه گذاری و کسب سرمایه اقدام به پرداخت پول به بنده می‌کردند تا برای آنها ثبت نام خرید خودرو انجام دهم.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم در ادامه اعترافاتش صراحتا عنوان کرده است که اغلب شکات و مالباختگان را در تهران ، مشهد ، سمنان ، گرگان ، مازندران ، گیلان ، شیراز ، اصفهان ، کرمان و تبریز انتخاب کرده است که تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان دعوت می شود تابرای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند؛ همچنین شکات و مالباختگانی که در سایر شهرستان‌ها بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند نیز می‌توانند طی تماس تلفنی با شماره ۵۱۰۵۵۵۱۳ – ۰۲۱ و ضمن هماهنگی با کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی جهت پیگیری شکایات خود به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.