×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

طرح سالم سازی نیلوفر سحرخیز محله لاهیجان - ساحل لاهیجان ، تنها ساحل بدون غریق - با مردم

سدمحمدعلوی با بیان این که امسال کسی در محدوده آبهای ساحلی آن غریق نشده اظهار داشت : سال ۹۴سه نفر ،سال ۹۵دو نفر و سال گذشته نیز یک نفر در آبهای ساحلی این شهرستان غرق شده بودند.

وی فعالیت ناجیان غریق ، استقرار پلیس ساحلی و یگان ویژه در نوار ساحلی و مراقبت های مستمر درفصل گرما و تابستان در محدوده طرح سالم سازی و خارج از آن را از دلایل به صفر رسیدن آمار افراد غرق شده در این شهرستان ذکر کرد.

وی اظهارداشت:در محدوده نوارساحلی لاهیجان هشت مکان حادثه خیز وجود دارد که این مکان ها تابستان امسال با قایق موتوری ، جت اسکی و نیروهای امداد ساحلی مراقبت و حفاظت شد.

علوی گفت:امسال شش بار از آب شناگاه طرح سالم سازی دریا در لاهیجان نمونه برداری شده و طرح سالم سازی آن مناطق ساحلی لاهیجان همچنین از سوی مسوولان محیط زیست استان گیلان به عنوان سواحل پاک شناخته شده است و پرچم سبز و آبی محیط زیست در آن افراشته شده است.

وی افزود: تابستان امسال بین ۱۴۰تا ۱۵۰میلیون تومان اعتبار عمرانی نظیر تجهز و ساخت شناگاه ، سرویس بهداشتی و سکوها در طرح سالم سازی دریای لاهیجان هزینه شد و علاوه بر آن حدود ۴۰۰میلیون تومان هم توسط میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان صرف تجهیز و نوسازی طرح دریای لاهیجان شده است.

بخشدار بخش رودبنه لاهیجان تصریح کرد : با وجود اینکه جمعه (فردا) آخرین روز فعالیت طرح های ساحلی در گیلان است، هنوز تمامی مطالبات و حق الزحمه منجیان غریق پرداخت نشده و تاکنون از محل منابع دهیاری و شورای بخش رودبنه نیمی از این حق الزحمه پرداخت شده و قرار است بقیه این مطالبات از محل اعتبارات ساحلی و کشوری از سوی استانداری و نجات غریق گیلان پرداخت شود.

شهرستان لاهیجان در حاشیه دریای خزر ۱۰کیلومتر نوار ساحلی دارد که این سواحل از سه منطقه معروف امیرآباد ، سحرخیز محله و جیرباغ تشکیل شده و شناگاه و طرح سالم سازی آن در سحرخیزمحله واقع شده است و یکی از طرح های پاک و زلال از نظر آب استان گیلان محسوب می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.