شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کدام نهاد در گیلان ناظر قیمت ها است؟
    08 مهر 1397 - 12:09
    شناسه : 139014
    0

    باید فارغ از هر مساله این هشدار را داد که اگر روند قیمت ها با نظارت و درست صورت نگیرد شایعاتی که از کمبود مواد غذایی صورت می گیرد خیلی زود با هیاهوی خرید مردم رنگ واقعیت می گیرد و تمام فروشگاه های استان خالی و تنها جیب محتکران پر خواهد شد.

    پ
    پ

    بازار منطقه آزاد انزلی 2 - کدام نهاد در گیلان ناظر قیمت ها است؟ -

    گیل خبر نوشت: این روزها که به دنبال افزایش نرخ ارز و سکه بحران و مشکلات اقتصادی در ایران سایه افکنده است، بازار شایعات نیز بر قیمت محصولات افزوده است. از همین جهت است که کمبود نیازهای اساسی مردم منجر به خرید بی رویه محصولاتی از قبیل پوشک بچه می شود در روزهای اخیر به روغن مایع رسیده است.

    در این میان افزایش قابل توجه بعضی کالاها منجر به تناقض قیمت ها نیز شده است. به طوری که در این میان هر کسبه ای قیمت محصولی چون سیگار را با قیمتی متفاوت عرضه می کند. رشد بی رویه محصولات دخانی که در دو ماه اخیر رو به فزونی رفته از دو شب گذشته نیز دوباره ادامه داشته است و به طور مثال سیگاری که تا سه ماه پیش با قیمت ۵۰۰۰ تومان عرضه می شد امروز تا قیمت ۱۵۰۰۰ تومان نیز بالاتر رفته است. البته تفاوت قیمت ها در بازار از جمله دلایل شگفتی خریداران بوده است. دولت در ماه گذشته با احتساب ۳۴ درصدی دخانیات را از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم اعلام کرده است. اما واقعیت آن است سیگاری مثل بهمن که در اوایل سال ۹۷ با ۱۵۰۰ تومان در همه فروشگاه ها عرضه می شد امروز به ۶۵۰۰ تومان رسیده است که افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی را در طی این مدت نشان می دهد.

    با این حال حتی گرانی محصولی چون سیگار و یا افزایش دو و نیم برابری رب گوجه فرنگی از آن جا بیشتر با ناراحتی همراه است که این افزایش قیمت ها در هر مغازه یا سوپر مارکتی متفاوت به نظر می رسد. این که آیا در این قیمت ها نظارتی صورت می گیرد امری است که معاونت بازرگانی صنعت و معدن گیلان و یا اداراتی چون تعزیرات حکومتی و یا بازرسی باید نسبت به آن پاسخگو باشند که آیا نظارتی بر شرکت های پخش نسبت به فروش محصولات و ارائه فاکتورهای آن می شود؟ این امری است که اگر جواب آن درست باشد باید مشخص شود که علت این تناقض در کجا شکل می گیرد؟ باید فارغ از هر مساله این هشدار را داد که اگر روند قیمت ها با نظارت و درست صورت نگیرد شایعاتی که از کمبود مواد غذایی صورت می گیرد خیلی زود با هیاهوی خرید مردم رنگ واقعیت می گیرد و تمام فروشگاه های استان خالی و تنها جیب محتکران پر خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.