پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بارش شدید باران در راه گیلان است
    12 مهر 1397 - 11:30
    شناسه : 139434
    0

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان از کاهش دما و بارنگی شدید و خیلی شدید بویژه طی عصر و شب جمعه تا روز شنبه در استان خبر داد.

    پ
    پ

    شدید باران در لاهیجان 10 - بارش شدید باران در راه گیلان است -

    مازیار غلامی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت تدریجی هوای سرد و ناپایدار از جمعه و فعالیت آن تا روز شنبه در منطقه است.

    وی خاطرنشان کرد: براین اساس شرایط برای افزایش ابرو مه آلود بودن هوا، روند تدریجی کاهش دما (10 تا 15 درجه برای مناطق جگه ای) ، بارندگی و وزش باد ( گاهی شدید و خیلی شدید) ، رعدو برق برای نواحی مستعد، تگرگ و همچنین توفانی بودن دریا فراهم می باشد.

    وی آسمان استان را برای پنجشنبه کمی تا نیمه ابری ، پاره ای نقاط جلگه ای مه ، گاهی افزایش ابر و وزش باد جنوبی و برای روز جمعه نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد( بعضی نقاط شدید / خیلی شدید به ویژه عصر و شب ) ،رعدو برق و کاهش نسبی دما عنوان کرد.

    غلامی با یادآوری پیش بینی بارندگی شدید و یا خیلی شدید از بعد ظهر جمعه تا ظهر شنبه در بعضی نقاط استان گفت: همچنین برای بعضی نقاط ( بویژه سواحل و ارتفاعات )، وزش باد( شدید ، خیلی شدید) پیش بینی می شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به نقشه های هواشناسی، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن رودخانه ها ، مسیل ها و احتمال رانش و لغزش زمین مورد انتظار است.

    وی ادامه داد: با توجه به میزان بالای بارندگی و وزش باد ( شدید و خیلی شدید) احتمال شکستگی درختان و خسارت به تاسیسات و بناها دور از انتظار نیست.

    غلامی توصیه کرد در چنین شرایط جوی از استقرار افراد و تجهیزات ماشین آلات در حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها جدا پرهیز و همچنین باتوجه به پیش بینی وقوع بارش های رگباری و رعدو برق از قرار گرفتن افراد در فضای باز و مناطق مرتفع نیز خودداری شود.

    وی به فعالان بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران ، مرغداری ها ، پرورش دهندگان ماهی و منابع طبیعی استان توصیه کرد اقدامات لازم برای ایمنی در این شرایط را انجام دهند.

    وی به رانندگان نیز تاکید کرد باتوجه به وزش باد ( شدید یا خیلی شدید) از پارک کردن خودروهایشان زیر درختان خودداری کنند.

    غلامی خاطرنشان کرد: طی این مدت دریا نیز مواج بوده و برای فعالیت های مرتبط با دریانوردی مناسب نیست

    سیلاب اخیر گیلان در براورد اولیه حدود 154 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.