×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo ۲۰۱۸ ۱۰ ۰۶ ۱۹ ۲۸ ۴۷ 768x576 - سیل به زیرساخت های ۱۲ شهرستان گیلان آسیب جدی وارد کرده است/ برآورد دقیقی از میزان خسارت ها وجود ندارد -

دکتر مصطفی سالاری در گفت و گو با شبکه تلویزیونی خبر با اشاره به بارندگی های سیل آسایی که از روز گذشته در استان آغاز شد، اظهار داشت: سیل به زیرساخت های ۱۲ شهرستان گیلان آسیب جدی وارد کرده است.

وی از انسداد ۳۴ محور مواصلاتی خبر داد و افزود: هم اکنون آب آشامیدنی حدود ۱۱ هزار خانوار در ۶۹ روستای گیلان قطع شده است.

دکتر سالاری تصریح کرد:همچنین ۴ پل در گیلان بر اثر سیل به طور کامل تخریب شده که از فردا کار احداث پل های جایگزین آغاز می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حجم آب گرفتگی در روستاها صبح امروز تشدید شد، دلیل این امر را سرازیر شدن حجم زیاد آب از مناطق کوهستانی به جلگه دانست.

وی گفت: در حال حاضر در برخی روستاها دسترسی به برق و گاز نیز قطع شده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه مسدود شدن راه دسترسی به برخی روستاها مانع از ترمیم خطوط آسیب دیده آب، برق و گاز شده است، تصریح کرد: در مناطقی که امکان دسترسی وجود دارد آبرسانی سیار در حال انجام است و به محض بازگشایی راه های مسدود شده سایر اقدامات لازم صورت می گیرد.

استاندار گیلان یادآور شد: اکیپ های امدادی و خدماتی گیلان در آمادگی کامل برای رفع خسارت ناشی از سیل به سر می برند و با جدیت در تلاش برای رفع مشکلات موجود هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم بالای آب اجازه انجام عملیات ترمیم و بازسازی لوله های آب و گاز تخریب شده را نمی دهد، به نظر می رسد فردا با فروکش کردن آب این امکان فراهم شود.

دکتر سالاری بیان داشت: بیشتر قطعی های برق در مناطق مختلف استان رفع شده است و انتظار داریم تا دو روز آینده وضعیت مناطق سیل زده به حالت عادی برگردد.

استاندار گیلان در رابطه با خسارت ناشی از سیل نیز گفت: برآورد دقیقی از میزان خسارت ها وجود ندارد و تا چند روز آینده رقم دقیق اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر زیرساخت های گیلان که دچار خسارت های بسیار زیادی شده است، واحدهای تجاری و منازلی که به ویژه در حاشیه رودخانه ها واقع شده اند نیز آسیب های بسیاری دیده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشکر از همکاری مردم با دستگاه های خدماتی و امدادرسان، اظهار کرد: وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور نیز امروز پیگیر وضعیت استان شدند و دستورات لازم را صادر کردند که جای قدردانی دارد.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم، تلاش دستگاه های اجرایی و پشتیبانی دولت هرچه سریع تر وضعیت در استان به حالت عادی بازگردد.

گفتنی است؛ رشت، تالش، رضوانشهر، صومعه سرا، فومن، شفت، لاهیجان، لنگرود، املش، رودسر، آستارا و ماسال ۱۲ شهرستانی هستند که در پی وقوع سیل در گیلان دچار خسارت جدی شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.