×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سربازی - شرایط دریافت امریه سربازی اعلام شد -

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره امریه‌های سربازی اظهار کرد: یک سری از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها با مجوز ستاد کل نیروهای مسلح دارای تعداد محدودی سهمیه از سربازان هستند که به آنها امریه گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان امریه سربازی باید دارای یک سری شرایط و پیش شرط‌هایی که از سوی سازمان متقاضی و با تایید ستاد کل نیروهای مسلح هست باشند گفت: متقاضیان دریافت امریه ابتدا باید برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کرده و سپس برای امریه شدن سازمان مربوطه اقدام کند. این افراد حداقل باید سه ماه قبل از اعزام به سربازی برای امریه اقدام کرده و وضعیت خود را مشخص کنند. در غیر اینصورت استفاده از امریه برایشان ممکن نخواهد بود.

کمالی با بیان اینکه سربازان غایب نیز نمی‌توانند از امریه بهره مند شوند خاطرنشان کرد: غیبت از جمله مواردی است که سبب منع بهره مندی سربازان و مشمولان از یک سری تسهیلات به سربازی می‌شود.

وی درباره اینکه آیا امکان تغییر یگان خدمت یا محل خدمت به منظور دریافت امریه وجود دارد یا خیر؟ نیز گفت: با توجه به اینکه برای دریافت امریه حداقل باید سه ماه قبل از اعزام به سربازی اقدام شود. بنابراین این افراد نیز امکان دریافت امریه را نخواهند داشت.

کمالی همچنین از ضرورت ساماندهی ثبت درخواست‌های امریه سربازی خبر داد و گفت: از سازمان‌ها خواسته‌ایم تا با طراحی سایت وسامانه‌ای اطلاعات متقاضیان امریه را ثبت کرده و بر این اساس به آنان امریه تعلق بگیرد. بنابراین به زودی سهمیه آن دسته از سازمان هایی که اقدام به ایجاد این سامانه یا سایت نکرده باشند قطع خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به مشمولان و خانواده‌هایشان توصیه کرد که برای بهره مندی از امریه حتما اطلاعات کامل مربوط به شرایط جذب سرباز امریه در سازمان‌های مربوطه را مطالعه کرده و سپس برای آن اقدام کنند چرا که در مواردی بوده که افراد تصور می‌کردند که مشمول امریه شده اما به دلیل عدم اطلاع از قوانین و مقررات امریه شامل حالشان نشده است و وارد غیبت از سربازی شده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.