×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

شفقی فرماندار رشت - پرونده حضور فرماندار گیلانی در شهرداری کرج بسته شد -

به گزارش ایلنا، امروز در نود و سومین جلسه شورا، پرونده شهردار شدن فرماندار ویژه شهرستان کرج که کمتر از یکسال از رشت آمده، بعد از دو ماه رایزنی طرفدارانش در شورای شهر کرج، بسته شد.

عباس زارع، رئیس شورای شهر کرج،گفت:به عنوان رئیس شورا طی دو نوبت مکاتبه جداگانه با ریاست‌جمهوری و وزیر کشور، پیگیر رسیدگی به پرونده شهردار منتخب شدم که تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی نیاز است که با نظر اعضا در این مورد، تصمیم جدیدی گرفته شود.

زارع اظهار داشت: در این ارتباط، روز گذشته نیز با شهردار منتخب، صحبت کردم و آقای شفقی علیرغم اینکه تصمیم انصراف نداشت اما گفت که به تصمیم شورا احترام می گذارد.

منصور وحیدی، نائب رئیس شورا در ارتباط با علت مخالفت وزارت کشور، گفت: استاندار البرز باید به عنوان نماینده دولت در استان، پیش از انتخاب شهردار، موضوع را با وزیر کشور مطرح می کرد لذا از مدیران بالادست درخواست می شود که با جدی گرفتن وضعیت شورا و انتخاب شهردار کلانشهر کرج، این موضوع را جدی دنبال کنند.

محمدحسین خلیلی، عضو شورا در این رابطه ابراز تاسف کرد و گفت: از اینکه شهر کرج، گزینه خوبی را از دست میدهد، متاسفم. شورا باید برای این انتخاب، تلاش بیشتری به خرج دهد و از انتخاب خود به راحتی عبور نکند.

احد رسولی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورا نیز در این ارتباط معتقد بود: چون شهردار منتخب، انصراف نداده، بهتر است شورا این موضوع را با استناد به قانون، مجددا دنبال کند و عجولانه مجبور به تصمیم انتخاب گزینه دیگر، نباشد.

شنیده شده، شفقی نه به واسطه عدم صلاحیت بلکه بنا بر سیاست های پنهان، شهردار نشد و با توجه به مخالفت وزیر کشور به ساختمان شهرداری کرج راه پیدا نکرد و در ساختمان فرمانداری شهرستان کرج، ماندگار شد.

در ادامه جلسه امروز، نظر وزارت کشور و انتخاب شهردار دیگر به رای گذاشته شد و با حداکثر آرا، شورای پنجم به دور بعدی انتخاب پنجمین شهردار خود وارد شد.

جلسه امروز پیش از وقت همیشگی به پایان رسید و با نظر زارع مقرر شد به صورت جلسات خصوصی موضوع گزینه‌های جدید بررسی شود.

انتخاب پنجمین شهردار به جلسه علنی فوق العاده روز شنبه موکول شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.