شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گردشگری سلامت در شرایط ارزی امروز محور توسعه استان است
    23 مهر 1397 - 10:51
    شناسه : 140304
    1

    دکتر مهرافزا در یادداشتی با اشاره به توانمندی استان گیلان در حوزه گردشگری سلامت و بیان شرایط موجود ارزی، تحقق توسعه و اشتغالزایی را با توجه به نوع گردشگری مهیا دانست و از مسئولان امر برنامه ریزی و اقدام عاجل را خواستار شد.

    پ
    پ

    مهرافزا - گردشگری سلامت در شرایط ارزی امروز محور توسعه استان است - با مردم

    اختصاصی «با مردم» | گردشگری سلامت که سالهاست در کشور ما جسته و گریخته از اهمیت آن سخن به میان می آید، دنیای بسیار بزرگی است که به بخش ها و اجزای متنوعی تقسیم می شود و بی گمان توجه به بخش کوچکی از اجزای آن، می تواند درآمدزایی ارزی و ریالی فوق العاده و در کنار آن اشتغالزایی فراوانی را برای کشور به همراه داشته باشد.

    متاسفانه اقدامات این حوزه نیز مثل مصاحبه ها و سخنرانی ها جسته و گریخته بوده است. یعنی وقتی بخشی از حوزه پزشکی توانمندی هایش بروز می کند و می تواند به یک جایگاه فرااستانی و فراملی تبدیل شود، مسولان امر آن را به گردشگری هم مرتبط می کنند. این روند بدون برنامه، مطمئنا باعث توسعه ظرفیت ها نمی شود و شرایط را بهبود نمی بخشد، بلکه روز به روز جذب گردشگر با توجه به وجود رقبا و چالش های کشور ما ، آسیب پذیرتر می شود.

    اساسا موضوع گردشگری سلامت یک حوزه چند بعدی است که صرفا توانمندی های پزشکی کشور و مفاخر پزشکی ممکلت، نمی توانند تامین کننده همه پارامترهای آن باشند. اگر شرایط شما برای تردد افراد معلول یا نیازمند مراقبت، در شهر یا پایانه های حمل و نقل مناسب نباشد، دلیلی خواهد بود که گردشگر عطای استفاده از خدمات درمانی را به لقایش ببخشد. بنابراین آنچه در این حوزه اهمیت دارد، شناخت ابعاد و بزرگی کار و همچنین هماهنگی دستگاههای متولی است.

    گردشگری سلامت علاوه بر درمان بیماران، می تواند خدماتی برای بهبود سلامتی و حتی روحیه افراد را نیز ارایه نماید. این مهم که در سال های اخیر علاقمندان فراوانی در دنیا و حتی ایران یافته است، در استان گیلان نیز با توجه به قابلیت های بی نظیرش امکان ارایه وجود دارد. اما جای تعجب است که چرا تاکنون در گیلان مراکزی که زندگی و تغذیه سالم و به دور از تکنولوژی را در دوره های کوتاه چند روزه ترویج می کنند، ایجاد نشده است.

    این نوع مراکز که با توجه به نوع زندگی شهرنشینی و دغدغه هایش بسیار مورد توجه است، می تواند علاوه بر ارایه فرهنگ و آموزش سبک زندگی سالم در چند روز، جرقه ای باشد که مردم قدر سلامتی خود را بیشتر بدانند و با کمی مراقبت از سلامتی خود و دوری از استرس، نوع دیگری از زندگی را تجربه کنند. ای کاش متولیان در کنار توجه به مسئله بوم گردی که این روزها در استان بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چنین طرحی را نیز پیاده سازی می نمودند.

    نگاه دیگری که باید در گردشگری سلامت پر رنگ تر شود، برندسازی است. بی توجهی و آسیب رساندن به برندهایی که با سالها تلاش و ارتباط صادقانه با گردشگران خارجی، ظرفیت مناسبی برای استان و کشور ایجاد کرده اند، تخریب این نوع گردشگری است.

    این برندسازی مستلزم به کارگیری روش های نوین تبلیغات نیز می باشد. اطلاع رسانی دهان به دهان، عنصری بوده که سالها در این بخش وجود داشته که البته نتایج ثمربخشی را نیز به همراه داشته است، اما نحوه ارتباط با گردشگران باید مدرن تر شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.