سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یکهزار و یکصدزائر خارجی اربعین از مرز آستارا وارد ایران شدند
    25 مهر 1397 - 9:37
    شناسه : 140469
    0

    فرماندار آستارا گفت: ظرف هفته جاری یک هزار و یکصد زائر اربعین حسینی از جمهوری آذربایجان، با 22 دستگاه اتوبوس از مرز آستارا به ایران وارد و عازم کربلای معلی شده اند.

    پ
    پ

    اربعین - یکهزار و یکصدزائر خارجی اربعین از مرز آستارا وارد ایران شدند -

    به گزارش خبرنگار ایرنا, یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین در فرمانداری آستارا افزود: ارائه خدمات به زائران خارجی اربعین با استفاده از ظرفیت این شهرستان انجام می شود و دستگاه های اجرایی عضو ستاد اربعین گیلان بیشتر مشارکت کنند.

    وی افزود: وعده های ستاد اربعین گیلان برای تامین پزشک و دارو و کمک های نقدی و غیر نقدی جهت خدمت به زائران خارجی اربعین تحقق نیافته که امیدواریم در این راستا قدم های مهمی برداشته شود.

    رنجکش بیان کرد: خدمات به زائران خارجی در مرز آستارا خدمات فرا ملی است و برای مشارکت مردم، توزیع 10 هزار برگه قبض 50 هزار ریالی در این شهرستان آغاز شده است.

    معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه گفت: آمبولانس های فوریت پزشکی گیلان برای خدمت به زائران خارجی آماده است و حضور پزشک در پایانه مرزی و امام زادگان آستارا به دلیل استقرار موکب ها در آنها ضروری نیست.

    علی داوودی افزود: نیروهای بهداشت و درمان برای اندازه گیری فشار و قند خون زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی آمادگی دارند و در این راستا به مشارکت جمعیت هلال احمر آستارا نیاز است.

    سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه آستارا نیز گفت: سپاه این شهرستان روزانه برای توزیع غذای گرم بین دو هزار و 500 زائر خارجی اربعین آماده است و امیدواریم برنامه های فرهنگی موکب ها برای انتقال آموزه های دینی تقویت شود.

    جمشید مهدوی مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین آستارا نیز بیان کرد: با جلوگیری از ورود خودروهای سواری به خیابان منتهی به پایانه مرزی آستارا، انتقال زائران خارجی با اتوبوس به امام زادگان سرعت یافته و دو موکب با 17 غرفه به صورت شبانه روزی دایر است.

    شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.