جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لاهیجان رتبه اول ورزش همگانی گیلان را دارد
    27 مهر 1397 - 14:37
    شناسه : 140693
    0

    رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان گفت: لاهیجان رتبه اول استان گیلان در ورزش همگانی را دارد و بیشترین اعتبارات ورزشی این شهرستان صرف توسعه و همگانی کردن ورزش می شود.

    پ
    پ

    شورای ورزش لاهیجان 5 - لاهیجان رتبه اول ورزش همگانی گیلان را دارد - با مردم گیلان

    رضا مودبی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست هیات های ورزشی شهرستان لاهیجان افزود: به سبب فرهنگ بالای مردم شهرستان لاهیجان و از سویی موقعیت جغرافیایی و طبیعی این شهرستان ، ورزش همگانی در سبد خانوار مردم لاهیجان قرار گرفته و این شهرستان رتبه بالایی در ورزش همگانی دارد و در سطح کشور نیز مطرح است.

    وی تصریح کرد: برگزاری همایش ها، مسابقات و ایجاد زیرساخت ها توسط بخش دولتی در ارتقای ورزش همگانی نقش داشته و بیشترین اعتبارات ورزشی در شهرستان در جهت توسعه و همگانی کردن ورزش صرف می شود.

    مودبی خاطرنشان کرد: لاهیجان برغم اینکه در ورزش همگانی رتبه برتر را در بین شهرستان های گیلان دارد ولی از نظر ورزش قهرمانی هنوز در جایگاه مناسب خود قرار نگرفته و در این رشته ها جزء ردیف های آخر شهرستان های استان است.

    مودبی تاکید کرد: باید فضاهای ورزشی تخصصی در شهرستان لاهیجان توسعه پیدا کند و جذابیت هایی ایجاد شود که بخش خصوصی نیز انگیزه مشارکت و سرمایه گذاری در بخش ورزش را داشته باشند.

    وی یادآور شد: سایر ادارات و سازمان ها و نهادها مانند شورای اسلامی و شهرداری نیز باید برای توسعه ورزش همگانی در این شهرستان گام بردارند و به آن کمک کنند.

    وی بر مشارکت مردم در امر ورزش تاکید کرد و گفت: پنج گروه مردم نهاد در این شهرستان در رشته های ورزشی فعالیت دارند و تا پایان سال این تعداد باید دو برابر افزایش یابد.

    مودبی اساسی ترین مشکلات شهرستان لاهیجان را کمبود فضای ورزشی ، تعمیرات و تجهیزات واحدهای ورزشی عنوان و اضافه کرد: کمبود فضاهای سرپوشیده و سرباز در این شهرستان کاملا قابل مشاهده است و از طرفی نیز نیاز به اسپانسر و پشتیبان داریم.

    به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان ، سرانه فضای ورزشی بر اساس جمعیت ۱۶۷هزار نفری لاهیجان در بخش فضای ورزشی اداره ورزش و جوانان ۵۴صدم مترمربع، سایر ارگان ها ۲۴صدم مترمربع و بخش خصوصی دو صدم درصد و در مجموع سرانه فضای ورزشی شهرستان ۸۱صدم مترمربع است .

    معاون عمرانی فرمانداری لاهیجان نیز در نشست اعضای هیات های ورزشی اظهارداشت: در شهرستان زیرساخت های ورزشی خوبی وجود دارد ولی خروجی خوبی نداریم و ورزش لاهیجان را باید قهرمان ببینیم .

    جهانگیری تخصصی کردن رشته های ورزشی ، استعدادیابی و ترویج ورزش روستایی را از جمله مقوله های مهم در شهرستان لاهیجان عنوان کرد و افزود: عدم هماهنگی از مشکلات ورزش این شهرستان است و باید برنامه تجلیل از قهرمانان در برنامه های اداره ورزش و جوانان قرار گیرد.

    شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و ۴۰هیات در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

    منبع: ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.