×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

d123 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

عصر دیروز مراسم اختتامیه کارگاه برنامه ریزی مشارکتی حل مشکلات رودخانه های شهر رشت با محوریت رسم درخت مشکلات و با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت، محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، بهراد ذاکری از اعضای شورای اسلامی شهر، شهشهانی مدیرکل پسماند استانداری گیلان، نجف زاده رئیس اداره بهداشت شهرستان رشت، نیزه باز قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب شهری استان گیلان، سجاد حسینی مدیر پروژه درخت مشکلات، طیبه بینا مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری و رشت، سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری و کارشناسانی از نهادهای دولتی و غیردولتی شهرستان رشت در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری رشت، دکتر نصرتی با اظهار خرسندی از قرار گرفتن در کنار شهروندان دغدغه مدار در حوزه محیط زیستی و همچنین حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر خصوصاً کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهرشورای اسلامی شهر در این موضوع بیان داشت: امروز به همت مدیر پروژه رسیدگی به فاضلاب های شهر و جمعی از کارشناسان سازمانهای دولتی و فعالین سازمانهای مردم نهاد با استفاده از شیوه علمی کارگاه خوبی برگزار شد .

derakht10 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

شهردار رشت فعال کردن نگاه اجتماعی را بزرگترین کار در حوزه رسیدگی به مسایل زیست محیطی رودخانه های شهر عنوان کرد و گفت: امروزه شاهد ورود ۶۶۰ لیتر فاضلاب به دو رودخانه گوهر رود و زرجوب به صورت روزانه هستیم، متاسفانه در سنوات گذشته این دو رودخانه از دید مردم خارج و اکنون در طرح جامع بازنگری این دو رودخانه بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی احداث تصفیه خانه را تنها راهکار با نگاه علمی برای جمع آوری فاضلاب های سر ریز شده به این رودخانه عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی از سوی دولت برای احداث این تصفیه خانه در شرایط اقتصادی فعلی کاملاً منتفی است. بنابراین باید برای ورود سرمایه گذار در این حوزه که با تجمیع فاضلاب، احداث تصفیه خانه و در نهایت اقدام برای فروش پساب نماید، به طور جدی برنامه ریزی کرد.

دکتر نصرتی با اشاره به صدور مجوز خرید پساب تصفیه شده در ۱۱ استان خاطرنشان کرد: باید با ارتقاء انتظار اجتماعی و با انجام کار مشارکتی و کاربرد ادبیات مختلف در پروسه زمانی بسیار کوتاه مانع سر ریز شدن فاضلاب به رودخانه های سطح شهر به خصوص دو رودخانه گوهر رود و زرجوب شد.

derakht8 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

عدم همکاری آب منطقه ای در ارائه مطالعات علمی به مجموعه مدیریت شهری

بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی شهر رشت، با تأکید بر عدم نگاه تک بعدی و جزیره ای در مسائل زیست محیطی اذعان داشت: کارشناسان سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید با نگاه مشارکتی به مسائل زیست محیطی و مشکلات رودخانه ها بپردازند.

وی افزود: برگزاری نشست های اینچنینی به لحاظ دید جنرال و مردمی میتواند مسائل تخصصی را باز گو کند.

ذاکری در ادامه با اشاره به عدم همکاری آب منطقه ای در ارائه مطالعات علمی به مجموعه مدیریت شهری در زمینه احداث تصفیه خانه یادآور شد: این مطالعات و نتایج آن متعلق به فرد خاصی نیست بلکه مربوط به همه رشتوندان است و نفع آن به همه همشهریان خواهد رسید.

derakht7 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

ضرورت برگزاری کارگاه درخت مشکلات به دور از فضای رسمی

فرهام زاهد با قدردانی از حضور جمعی از کارشناسان زیست محیطی در تالار گفتمان شهری یادآور شد: انتظار بود که این نشست به دور از فضای رسمی باشد، اما از آنجایی که می خواستند با همه گیر کردن مسئله ادارات دولتی را نیز درگیر این موضوع کنند این موضوع به این شکل صورت پذیرفته است.

derakht5 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

کاهش میزان نزولات آسمانی سبب عدم چرخه طبیعی نزولات آسمانی

محمد حسن عاقل منش نیز با قدردانی از اشتیاق حاضرین به موضوع زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهر رود تصریح کرد: تغییرات آب و هوایی شهر رشت سبب شده که آب های بخار شده به جای خود برنگردد و به همین نسبت نیز شاهد کاهش میزان نزولات آسمانی و شاهد عدم چرخه طبیعی نزولات آسمانی باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به محقق شدن ابتکار کارشناسان مجموعه مدیریت شهری به خصوص خانم بینا گفت: امید است این کارگاه کوچک اما قابل ارزش با حضور تشکل های مردم نهاد و کارشناسان ادارات و سازمانها همچنان پویا تا حصول نتیجه ادامه فعالیت دهد.

derakht11 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

احداث تصفیه خانه فاضلاب تنها راه حل مشکل رودخانه ها نیست

سجاد حسینی رسم درخت مشکلات را یکی از راههای ترسیم و آغاز حل مشکلات عنوان بیان کرد: این کارگاه ابزار و شناخت همه جنبه های کار را می دهد و این کارگاه را می توان برای مشکلات کوچک تر از مسائل رودخانه ها حتی مسائل خانگی ترسیم کرد.

وی افزود: کارگاه رسم درخت مشکلات برای دریای سیاه و رودخانه دانوب که چهل سال جزء آلوده ترین رودخانه های دنیا بوده اتفاق افتاد.

مدیر پروژه درخت مشکلات خاطرنشان کرد: این کارگاه ادارات و سازمانهای مردم نهاد را که با یک هدف اما به صورت جزیره ای عمل میکنند را وارد یک کار مشارکتی می نماید.

سجاد حسینی یادآور شد: رسم درخت مشکلات برای بیان مشکلات و رفع موانع موجود و نیز بیان مشکلاتی قانونی می شود.

مدیر پروژه درخت مشکلات بیان کرد: قبل از برگزاری این کارگاه سازمانهای مردم نهاد که به نحوی با موضوع رودخانه ها ارتباط داشتند، شناسایی و از ادارات دولتی کارشناسانی که نسبت به موضوع مدنظر اطلاعاتی داشتند برای تعریف فرآیند دراین جلسه دعوت شدند.

او عدم رعایت حریم رودخانه، ورود پسماند، ورود فاضلاب خانگی به رودخانه، تغییر اقلیم و عدم وجود مدیریت یکپارچه را ۶ مشکل اصلی قابل طرح در کارگاه فوق دانست و گفت: اگر مدیریت یکپارچه شهری در شهر وجود داشت به حتم نگاه به رودخانه تغییر پیدا میکرد.

ضرورت کار همه جانبه برای حل مشکلات رودخانه ها

سجاد حسینی با تأکید بر ضرورت کار همه جانبه برای حل مشکلات رودخانه ها یادآور شد: احداث تصفیه خانه فاضلاب تنها راه حل مشکل رودخانه ها نیست بلکه باید به صورت همه جانبه و با رعایت توسعه پایدار و با انجام فعالیتهای سیاسی با مشارکت نمایندگان و مدیریت ارشد استان مجوز خرید پساب تصفیه شده برای گیلان صادر کرد.

وی با تأکید بر اهمیت مسایل زیستی در شهر رشت، تصریح کرد: زمانی در میدان اصلی شهر و پارک محتشم شاهد شنیدن نغمه های دارکوب و پرواز ۶ پروانه مخصوص شهر رشت بودیم که هنوز منقرص نشده بودند اما امروز به واسطه آلودگی های ایجاد شده شاهد فراری دادن پروانه ها و دارکوب های این شهر شدیم .

 derakht2 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -
derakht4 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -
derakht6 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -
d124 - اختتامیه کارگاه درخت مشکلات رودخانه برگزار شد -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.