×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo 2018 07 14 18 40 54 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه ها، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اعلام این خبر در نشست هنرمندان این شهر با دکتر مسعود نصرتی گفت: با اجرای نخستین نمایش در غروب روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه امسال شهر رشت به نخستین شهر دارای نمایش خیابانی دائمی تبدیل می‌شود.

علیرضا حسنی در توضیح چگونگی اجرای این پروژه‌ی بزرگ فرهنگی با اشاره به سابقه و پیشینه‌ی غنی هنر نمایش در شهر رشت و وجود هنرمندان برجسته‌ی این رشته‌ی هنری تاکید کرد: مدتها بود تصمیم داشتیم که از این ظرفیت و پتانسیل برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی بهره ببریم که پس از مشورت با دوستان هنری و صاحبنظران مقوله ی نمایش خیابانی دائمی برای شهر رشت مطرح شد و با پیگیریهای لازم کار را به نتیجه رسانده ایم.

photo 2018 07 14 18 40 47 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

وی اضافه کرد: با استفاده از نیروها و پتانسیل موجود و هنرمندان صاحب نام و کار بلد نمایش، این سازمان تلاش خواهد کرد پس از اینکه از روز چهارشنبه نمایش خیابانی دائمی رشت کلید خورد، هر شب یک نمایش خیابانی در پیاده‌ راه هسته‌ی مرکزی شهر اجرا شود.

حسنی افزود: تاکنون ۴۰ متن نمایشی از هنرمندان مطرح شهرمان را بررسی کرده و در حال گرفتن مجوز نمایش از اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم تا با نظارت گروه اجرایی که تشکیل شده این پروژه‌ی بزرگ فرهنگی هر شب در پیاده‌راه فرهنگی رشت دنبال شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت سپس اظهار نمود: هیات اجرایی این پروژه‌ شامل هنرمندان شناخته‌ شده‌ی گیلان در قالب یک کارگروه ویژه هستند که از نظر کیفی نظارت بر انجام کار گروه‌های نمایشی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد موضوعات نمایش خیابانی در قالب آموزش حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی باشد، گفت: تیم اجرایی همچنان نظارت می‌کند تا در همه‌ی مناسبت ها از اعیاد گرفته تا سوگواری های مذهبی نمایش های مرتبط و به مناسبت آن موضوع اجرا شود.

وی تاکید نمود چیزی که این تداوم این پروژه می انجامد ایجاد انگیزه در هنرمندان و گروه های هنری از طریق پشتیبانی مالی و انجام مطالبات آنها است که با درایت شهردار محترم در انتصاب یک مدیر پروژه امیدواریم این دغدغه ی هنرمندان و افرادی که نمایش اجرا می کنند رفع شود.

photo 2018 07 14 18 41 00 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

حسنی در پایان از همه‌ی شهروندان و همچنین گردشگران خواست تا در محل وعده داده شده در پیاده راه هسته‌ی مرکزی رشت، تماشاگر اجرای این نمایش ها باشند و تاکید کرد: نمایش خیابانی دائمی رشت می تواند برای شهر رشت یک برند دیگر برای جذب و جلب گردشگر باشد.

نمایش دائمی پیاده راه رشت یکی از ۲۰ پروژه ی بزرگ تعریف شده برای این شهر است

شهردار رشت ظهر روز شنبه در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار و مجموعه یی از هنرمندان نمایش شهر رشت، اجرای پروژه ی نمایش دائمی پیاده راه هسته ی مرکزی شهر را یکی از ۲۰ پروژه ی بزرگ و محوری شهر رشت عنوان کرد و گفت: شهرداری رشت در اجرای این طرح جدی و مصمم است و از هنرمندان شهرباران حمایت می کند.

 photo 2018 07 14 18 40 57 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

دکتر مسعود نصرتی گفت: برای اجرای این پروژه باید زیرساخت های لازم فراهم باشد و از نظر ما بهره گیری از ظرفیت هنرمندان برای ارائه ی یک کار خوب هنری مردم پسند می تواند جاذبه یی موثر و مفید برای جلب گردشگران بیشتر به شهر باشد.

وی تاکید کرد سنگ بنای این کار از همان روزی که پروژه ی شب های روشن در رشت کلید خورد؛ گذاشته شد تا گردشگرانی که به رشت می آیند هفت هشت ساعت از برنامه های مختلف هنری همچون نمایش، موسیقی، غذاهای محلی و خرید بهره ببرند.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: ما می خواهیم کاری کنیم تا افرادی که از فرهنگ های مختلف و از نقاط دور و نزدیک به رشت می آیند با این موضوع درگیر شوند و از این برنامه با خاطره یی خود در بازگشت از سفرشان یاد کنند.

نصرتی خاطر نشان کرد: هنرمندان نمایش که در این برنامه کارهای هنری اجرا می کنند نباید در سیستم بروکراسی اداری درگیر مطالبات خود باشند و مثلاً من شهردار آنها را پشت در نگه دارم یا کارمندان شهری کارهای آنها را پشت گوش بیندازند. هنرمندان باید قدر ببینند و بر صدر بنشینند.

وی اظهار کرد: نمایش خیابانی دائمی باید به برندی بزرگ برای شهر رشت و جذب و جلب گردشگر باشد و گردشگران با حضور خود در شهر اقتصاد رشت را پویا تر کنند.

نصرتی در پایان صحبتهای خود خطاب به هنرمندان گفت: شما هم باید در اجراهای خود خلافیت و نوآوری را برای جذب و جلب گردشگران مورد توجه قرار دهید و تنها به فکر اجرای یک نمایش نباشید.

photo 2018 07 14 18 40 35 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

یکی از کارگردانان و مدرسان تئاتر حاضر در این نشست اظهار کرد: با تلاش های هنرمندان‌گیلانی سنگ بنای تئاتر این شهر بنا نهاده شد اما برخی افراد و نهاد ها همچنان سنگ اندازی کرده و می کنند.

مهدی یوسفی زاده با توجه به سالن های خالی از تماشاگر در دوره های گذشته تصریح کرد: امروز با تلاش های سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، این هنر با رشد فزاینده تماشگران همراه است.

وی برگرداندن ارزش گذشته تئاتر و هنرمندان را از شهردار رشت خواستار شد و گفت: در قبال این‌ مهم، هنرمندان نیز آینده تئاتر خیابانی رشت را تضمین خواهند کرد.

این هنرمند همچنین تئاتر خیابانی را موجب برند شدن رشت دانست و خاطر نشان‌کرد: باید به پایداری این هنر برند شونده نیز اندیشید.

رضا حقی از دیگر کارگردانان‌ و مدرسان تئاتر نیز با اشاره به برگزاری ۵۰۰ اجرا با موضوع تفکیک زباله از مبدا نیز گفت: با اجرای این طرح نخستین گام ‌منسجم تئاتر خیابانی توسط سازمان پسماند شهرداری رشت برداشته شد.

photo 2018 07 14 18 40 23 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

وی با اشاره به مشکلات مالی و پرداخت نکردن برخی از معوقات هنرمندان تئاتر افزود: تاکنون نه تنها هیچ بودجه ای برای فرهنگ تئاتر مصوب نشده است بلکه هر بودجه ای که قرار است به این هنر تعلق بگیرد به بخش ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت تعلق می گیرد.

یکی دیگر از بازیگران صدا وسیمای مرکز گیلان رشت را دروازه تئاتر اروپا خواند.

حسین رفعتی با اشاره به دلایل عقب ماندگی های مالی و هنری، در مقایسه با کلان شهر های دیگر اظهار کرد: با این وجود، دروازه اروپا هنوز فرهنگسرا ندارد.

در ادامه هومن میرمعنوی نیز بعنوان مدرس و کارگردان تئاتر اظهار کرد: هنوز تئاتر خیابانی دربسیاری از کشورهای اروپایی به صورت منظم در هر شب برگزار نمی شود و اجرای چنین پروژه ای در رشت به برند تبدیل خواهد شد.

وی بر لزوم برطرف شدن مشکلات مالی تاکید کرد و بیان داشت: برطرف شدن این معضل، کیفیت کار اجرا را در پیاده راه بالا می برد.

وی همچنین‌ تصریح کرد: همه هنرمندان از بیمه هنرمندی برخوردارند و دیگر نیاز به کسر بیمه در کنار کسر مالیات از حقوق نیست.

photo 2018 07 14 18 40 29 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

نویسنده و کارگردان نمایش های مذهبی و کودک نیز درادامه با اشاره به مشکلات و معوقات مالی هنرمندان، گفت: به هنرمندانی که به دنبال مطالبات خود هستند برچسب های نا روا زده می شود.

محمد تجدد با بیان اینکه آبروی شهرداری در امورات فرهنگی به هنرمندان وابسته است خاطر نشان کرد: نباید فقط برای پروژه های عمرانی ردیف و اعتبارات قرار داده شود و هنر نیز نیازمند اعتبارات مخصوص به خود است.

وی همچنین در اختیار قرار داشتن نماینده حقوقی برای دفاع همه جانبه از هنرمندان را از شهردار کلانشهر رشت خواستار شد.

این هنرمند ادامه داد: باید کسی پاسخ دهد که جایگاه هنرمندان این شهر در سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت کجا است.

photo 2018 07 14 18 40 15 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

تجدد گفت: هنرمندان حتی از داشتن اتاق ۷ متری نیز در این سازمان محروم هستند.

رییس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و مسئول پروژه تئاتر و موسیقی خیابانی شهرداری این کلانشهر نیز پس از شنیدن گلایه های هنرمندان حاضر، پرداخت به هنرمندان عین مبلغ قرارداد را از شهردار رشت خواستار شد.

به گفته بابک بهاری قرار بر این شد که به مناسبت ایام دهه کرامت، نمایش دائمی خیابان با حضور جمعی از مهمانان استانی و کشوری در رشت افتتاح شود.

 photo 2018 07 14 18 40 44 - شهر رشت؛ نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی می‌شود -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.