×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

خیراندیش - هشدار سازمان آتش نشانی لاهیجان در خصوص وزش باد گرم شدید و آتش سوزی در جنگلها و علفزارها - آتش نشانی لاهیجان

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان ، حمید خیراندیش در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی گیلان در خصوص وزش باد گرم شدید طی غروب چهارشنبه لغایت ظهر جمعه، از شهروندان ، گردشگران ، کشاورزان و همه کسانی که در جنگل ها ، پارکها ، مزارع کشاورزی و محیط های باز برای تفریح یا فعالیت می روند درخواست می‌شود از روشن کردن آتش به شدت خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان و گردشگران در صورت اجبار برای روشن کردن آتش از مکان هایی که از قبل برای روشن کردن آتش تعیین شده است استفاده کنند و ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها را رعایت و بدون خاموش کردن کامل آتش محل را ترک نکنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی لاهیجان همچنین از مردم خواست تا به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی ، ته سیگار و کبریت سوخته خود در جنگلها، پارک ها و علفزارها رها نکنند.

خیراندیش افزود: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۳۰ مورد حریق علفزار و مراتع با تلاش آتش نشانان لاهیجان اطفا شد.

گفتنی است، بر اساس طبق ماده ۴۵ قانون مجازات اسلامی آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل ممنوع است و در صورتی که در نتیجه بی‌مبالاتی شخصی یا اشخاصی، مراتع دچار حریق شود برابر این ماده ، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.