×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

امین 1 - منوچهر امین، مرد دوست‌داشتنی و محبوب ورزش لاهیجان - با مردم

شاهین جهانگیربلورچیان:

فوتبال لاهیجان در طول تاریخ پرفرازونشیب خود، بازیکنان، مربیان، مدیران، سرپرستان و حتی تدارکات بسیاری را دیده که هر یک در طول این زمان‌های دور و نزدیک در صفحات ورزش این شهر زحمت کشیدند و نام خود را در فوتبال لاهیجان ثبت کردند.

اما در طول سال‌های اخیر که فوتبال لاهیجان آن هیاهوی سابق را ندارد و سکوت سنگین سکوهای استادیوم تختی خود بیانگر حال‌وروز فوتبال این شهر هست در کنار چند باشگاه مطرح فوتسال و تیم‌های رده پایه و مجموعه اقداماتی که هیات فوتبال با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف برای سرپا ماندن فوتبال انجام می‌دهد، این پیشکسوتان فوتبال لاهیجان هستند که در غالب چند تیم چراغ فوتبال را از خاموشی مطلق رهانیده و هنوز کورسویی را برای تابیدن نور با زحمت و همت نگاه داشته‌اند.

در مورد تیم‌های فوتبال لاهیجان در یادداشتی دیگر حتماً اشاره خواهم کرد، ولی آنچه مرا بر آن داشت تا از تابیدن نوری پر امید برای فوتبال لاهیجان سخن بگویم، تلاش‌ها، حمایت‌ها و عشق یک لاهیجانی برای زنده ماندن فوتبال در لاهیجان است.

منوچهر اقبال امین کسی است که در چند سال اخیر بارها نامش شنیده‌شده، این عاشق دیار لاهیجان که سال‌هاست در خارج از کشور زندگی می‌کند، فارغ از هرگونه توقعی و تنها به عشق بچه‌های قدیم و جدید لاهیجان و مردانی از نسل پرفروغ گذشته تا حال در هر مناسبتی چه برای پیشکسوتان مراسم یادبود برگزار کرده و چه با کمک‌های خود برای سرپا ماندن فوتبال تلاش کرده و هرساله دورهمی بازیکنان چند نسل با حمایت او برگزارشده و در مدت اخیر هم برای ساماندهی این حمایت‌ها اقدام به راه‌اندازی تیمی با حضور پیشکسوتان به نام خود کرده است.

منوچهر امین حتی در جام جهانی روسیه دست‌به‌کار بزرگی زد و شرایطی را فراهم کرد تا چند نفر از بازیکنان اسبق تیم ملی و پیشکسوت فوتبال لاهیجان در کشور روسیه حضور یافته و مسابقات جام جهانی و تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند.

حضور در جمع ورزشی‌ها و اهدای هدایا و همبازی شدن با پیشکسوتان لاهیجان را از دیگر برنامه‌های این عاشق فوتبال در زمان سفر به شهر و دیار وی می‌توان شمرد.
اما در آخرین اقدام، بیش از 40 نفر از پیشکسوتان و علاقه‌مندان فوتبال لاهیجان با حمایت کامل ایشان و تقبل همه هزینه‌ها به تهران اعزام‌شده تا مسابقه تاریخی و حساس پرسپولیس مقابل السد قطر را از نزدیک تماشا کنند.

منوچهر امین از آن دسته افرادی که از سرمایه شخصی خود برای ورزش لاهیجان هزینه می‌کند و ریالی هم از کسی توقع نداشته و هیچ انتظاری هم از کسی ندارد و حتی یک‌بار هم ندیدم که از عکاسی و فیلم‌برداری بخواهد او را همیشه رصد کنند و اقداماتش را در بوق و کرنا کنند، منوچهر امین نامش در تاریخ فوتبال لاهیجان با نیکی ثبت خواهد شد و فرق منوچهر امین باکسانی که نامشان در تاریخ با نکویی ثبت نخواهد شد این است که آقای امین ورزش لاهیجان از جیب خود می‌بخشد و نمی‌خواهد های‌وهوی کند ولی دیگرانی هستند که از بیت‌المال و پول و سرمایه مردم می‌بخشند و منت هم گذاشته و تازه مدعی هم هستند که چرا عکس من نیست و نامم پررنگ ذکر نشده و…

در طول سالیان اخیر برخی پیشکسوتان ورزش لاهیجان به دیار باقی شتافتند و ورزش این شهر از کوچ ابدی آنان دچار خسران شد، اما آنچه جالب بود این است که تیم هماهنگ‌کننده برنامه‌های آقای امین برای این افراد در زمان حیاتشان مراسم‌های تجلیل گرفت، کاری که باید متولیان ورزش انجام می‌دانند که نکردند.

منوچهر اقبال امین برای همه ما می‌تواند یک الگو باشد که به‌عنوان خیری در ورزش با عشق و علاقه از هیچ کوششی برای نشاندن لبخند بر روی لبان ورزشی‌ها و فوتبالی‌های شهر خود فروگذار نکرده و عاشقانه‌های خود را با آنان تقسیم می‌کند. هستند کسانی که از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار بوده و ریالی هم برای ورزش خرج نکرده ولی از ورزش سکویی برای پرتاب و ارتقای موقعیت شغلی استفاده کرده و این دوستی را یک‌طرفه برای خود می‌خواهند.

حیفم آمد که کارهای ماندگار این مرد بزرگ ورزش لاهیجان در تاریخ مکتوب و رسانه‌ها و مطبوعات ثبت نشود.

باید قدردان مردان بزرگی همچون منوچهر اقبال امین باشیم که دلشان برای شهر و کشورشان می‌تپد و با شادی همشهریان، شاد و با غم‌های آنان غمگین می‌شوند.

باید کاری کنیم که همیشه مواظب این افراد بوده و اجازه ندهیم حرمت آنان شکسته شده و حریمشان خدشه‌دار شود. باید از این دلدادگان عشق حمایت کرده و حتی اگر می‌توانیم در این مسیر یاریگرشان باشیم.

فوتبال لاهیجان می‌تواند با یکدلی همه فوتبالی‌ها و مردان بزرگ خود باز برخیزد و قطب فوتبال شرق گیلان باشد.

برای جناب آقای منوچهر امین همواره آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.