شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مساله انتخاب شهردار رشت به هیئت حل اختلاف گیلان رفت
    03 آبان 1397 - 10:26
    شناسه : 141152
    0

    در حالی که مهلت سه ماهه شورا برای انتخاب شهردار رشت به پایان رسید و در نهایت با لغو جلسات و آبستراکسیون طیف اقلیت، اعضای شورا به اجماع نرسیدند فرماندار رشت طی نامه ای مساله انتخاب شهردار را به هیئت حل اختلاف گیلان ارجاع داد.

    پ
    پ

    رشت - مساله انتخاب شهردار رشت به هیئت حل اختلاف گیلان رفت - با مردم

    این موضوع که با شایعاتی نظیر حذف ۴ عضو شورا به دلیل آبستراکسیون همراه بود واکنش رئیس شورا را نیز در پی داشت و او طی مصاحبه ای ضمن تایید و اشاره به ارسال این نامه، اعلام کرد: شایعه حذف چهار عضو شورا طی نامه فرماندار به هیئت حل اختلاف گیلان که در آبستراکسیون شرکت داشتند واقعیت نداشته و هیچ اسمی در این نامه قید نشده است.

    نکته دیگری که در این مصاحبه امیرحسین علوی وجود داشت اشاره به موضوع اختلاف نظر شورانشینان بود که گفت: نمی‌توانیم خواسته و نظر پنج عضو شورا را نادیده بگیریم.

    بدین ترتیب مشخص شد با وجود اینکه او در آبستراکسیون به صورت مستقیم مشارکت نداشته اما با طیف ۴ نفره هم نظر بوده است و جمع مخالفین گزینه طیف اکثریت دقیقا ۵ نفر است.

    باید منتظر ماند تا مشخص شود سرنوشت انتخاب شصت و نهمین شهردار رشت چه خواهد شد. بنا بر آنچه اعلام شد مساله انتخاب شهردار به بعد از اربعین حسینی موکول شده است.

    ناگفته نماند در تبصره ذیل ماده ۸۳ اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران آمده است: در فاصله بین صدور رای عدم اعتماد و برکناری شهردار و یا خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از سه ماه به طول انجامد یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده دار و مسئول اداره امور شهرداری خواهد بود.

    این در حالی است که مهلت ۳ ماهه شورا از ابتدای آبان به پایان رسیده است.

    حرف تازه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.