×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مناظره سردار جنگل - سردار جنگل چگونه قهرمان مناظرات دانشجویان شد؟ - دانشجو

سرانجام پس از ۴ روز مناظره داغ مرحله منطقه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران به پایان کار رسیدیم و نماینده استان گیلان توانست به مقام نخست این دوره از مناظرات دست پیدا و کند و راهی مرحله کشوری شود.

مراحل منطقه ای مناظره دانشجویان ایران با میزبانی چهار استان انجام گرفت و استانهای مشهد از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ مهرماه، چهار محال و بختیاری، ۲۲ تا ۲۴ مهرماه، گیلان از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه و دانشگاه علم و صنعت ایران از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه میزبانان مناطق تقسیم شده خود در این مرحله شدند.۵۸ تیم دانشجویی از سراسر کشور به مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران راه پیدا کرده بودند.

و اما استان گیلان که میزبانی استان های منطقه شمال و شمال غربی کشور را بر عهده گرفته بود، و دانشجویان استان های آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران راهی دانشگاه گیلان شدند تا خود را برابر یک تجربه اجتماعی مهم بیازمایند.

استان گیلان که حق میزبانی را بر عهده گرفته بود با دو تیم گام در این مسابقات حساس گذاشت. تیم های سردار جنگل و لوگوس نمایندگان استانمان در این دوره بودند که سردار جنگل در دور گذشته رقابت های توانسته بود مقام قهرمانی مرحله استانی را کسب نماید. تیم لوگوس نیز دیگر نماینده استنمان بود که بعنوان تیم دوم راهی این دوره از مسابقات شده بود.

لوگوس خیلی زود از گردونه رقابت ها حذف اما سردار جنگل با پیروزی های متوالی خود نشان داد که حرف های بسیاری برای گفتن دارد و با حذف استان های آذربایجان غربی، اردبیل و مازندران راهی فینال رقابت ها با تیم قزوین شده بود که سابقه قهرمانی در مرحله کشوری را نیز در کارنامه خود داشت.

در فینال رقابت ها گروه «جدال احسن» از قزوین به عنوان گروه موافق و «سردارجنگل» از گیلان به عنوان گروه مخالف با موضوع «اشتغالزایی برای کودکان کار، معضل حضور آنان در خیابان ها را حل می کند» با یکدیگر به مناظره پرداختند.

نماینده گیلان با ترکیب کیارش اخوان، ایمان رنجکش، طاها محمودی و رضا نادم در فینال هم فراتر از انتظار ها ظاهر شد و با نظر هیئت داوران، گروه «سردارجنگل» از گیلان به عنوان تیم برتر مرحله منطقه ای شمال و شمال غرب هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران شناخته شد و تیم «جدال احسن» از قزوین مقام تیم دوم این دوره از مسابقات مناظره را از آن خود کرد.

همچنین در دیدار رده بندی هم استان های مازندران و اردبیل با هم به مناظره پرداختند و با نظر هیئت داوران گروه شهید دیالمه مازندران برنده مناظره شد و به عنوان گروه سوم به مرحله کشوری راه یافت.

بدین ترتیب از منطقه شمال و شمال غرب کشور استان های گیلان، قزوین و مازندران راهی منطقه کشوری در تهران شدند که در آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.