شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیش بینی بیش از 1500برنامه پیشنهادی در هفته پدافند غیرعامل
    06 آبان 1397 - 0:15
    شناسه : 141305
    0

    امیر محمد پوری مدیر کل پدافند غیر عامل در جمع اصحاب رسانه وظایف و برنامه های این حوزه را تشریح کرد.

    پ
    پ

    photo 2018 10 27 16 38 18 - پیش بینی بیش از 1500برنامه پیشنهادی در هفته پدافند غیرعامل -

    به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ امیر محمدپوری مدیر کل پدافند غیر عامل ضمن بیان توضیحاتی از عملکرد و نقش این حوزه در جامعه اظهار داشت : پدافند غیر عامل کشور به دستور مقام معظم رهبری در آبان ماه 1382   برای ایجاد هماهنگی در بین دستگاههای اجرایی با هدف کاهش آسیب پذیری، حفظ امنیت ،جان و مال مردم تشکیل شد.

    وی افزود:کارکردهای پدافند غیر عامل بیشتر در بخش کشوری است زیرا سازمان های نظامی در ساختار خود این موضوعات را پیگیری می کنند.

    محمد پوری با بیان اینکه پدافند غیر عامل از لحاظ ساختار، زیر مجموعه نیروهای مسلح است ، گفت :  حوزه عملکرد آن در بخش های کشوری است و تلاش می کند دستگاهها را بر اساس اصول پدافند غیر عامل طراحی و مصون سازی کند، تمرکز همه اقدامات در استان روی محور شاخص بودن استاندار و استانداری متمرکز می شود و فرماندهی دفاع غیر نظامی استان می تواند تمام اجزای یک استان را در قالب یک دفاع غیر نظامی و حمایت از غیر نظامی ها، در زمان صلح برنامه ریزی کند.

    وی ادامه داد : براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار به عنوان فرمانده دفاع غیرنظامی استان انتخاب شد تا در موضع پدافند غیر عامل ادای تکلیف کند.کمیته دائمی پدافند غیرعامل  و شورای عالی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستادکل نیروهای مسلح و مشارکت دو وزیر  و معاون رئیس جمهور و سه نفر از ستاد کل و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل شده و مصوبات و آیین نامه های اجرایی این حوزه بررسی و تصویب و ابلاغ می نمایند.

    وی در خصوص اداره پدافند غیر عامل گیلان گفت : اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در سال های گذشته با فعالیت های موثر و همکاری دستگاه های اجرایی استان در این حوزه به عنوان برترین اداره کل پدافند غیر عامل در کشور از سوی وزارت کشور انتخاب شد.

    محمد پوری تاکید کرد : برگزاری جلسات منظم شورای پدافند شهرستان ها به ریاست فرماندار هر شهرستان در کارگروه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها،برگزاری منظم و دقیق جلسات کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان، برنامه های‌ آموزشی، رزمایش و همایش های تخصصی با حضور فرمانداران، مدیران ارشد سازمان‌ها و کارگروه ‌های مربوطه این حوزه اجرا میگردد.

    آموزش ها بر اساس تفاهم نامه اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در چهار سطح مدارس ، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری با حضور متخصصان و اساتید و مقامات کشور برگزار می شود.

    تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به منظور شاخت نقاط ضعف و قوت استان، هماهنگی با دستگاه های اجرایی استان به منظور کاهش و رفع تهدیدات، همکاری با پارک علم و فناوری به منظور استفاده از توان شرکت های دانش بنیان استان گیلان در امنیت و توسعه و دستاورد علمی، تکمیل پروژه احداث بزرگترین آزمایشگاه زیستی شمال کشور و آزمایشگاه تست رله برق،برگزاری رزمایش های امنیتی به منظور حفظ و افزایش توان کارکنان و برگزاری مدون کارگاههای آموزشی برای دبیران از فعالیت های این بخش است.

    وی ادامه داد : پدافند باید با نگاهی پیشگیرانه و متمرکز به شناخت نقاط ضعف و قوت بپردازد و اگر بتوانیم پیشگیری و پیش بینی لازم از حوادث را داشته باشیم میزان تهدیدات و هزینه‌ها بسیار کاهش می یابد.

    محمد پوری عنوان کرد : امروزه نوع تهدیدات تغییر کرده و تهدیدات فقط به تهدیدات سخت نظامی محدود نمی شود و شاید روزانه تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی تغییر می کنند .تهدیدات زیستی ، سایبری ، کالبدی ، بیو تروریست منجمله این تهدیدات هستند.

    وی خاطر نشان کرد :شورای پدافند غیر عامل استان گیلان دارای 11 کارگروه تخصصی،  16 کارگروه شهرستانی و دو قرارگاه عملیاتی است که شامل قرارگاه زیستی و سایبری می شوند.

    وی در خصوص نقش دستگاههای اجرایی در حوزه پدافند غیر عامل گفت :نگاه سازمانی هر دستگاه با توجه به حوزه ی وظایف خود باید به گونه ای باشد که تهدیدات را مرتفع کند .

    وی با بیان اینکه هشتم آبان روز پدافند غیر عامل انتخاب شده است ، اظهار کرد : شعار امسال پدافند غیر عامل” افزایش بازدارندگی در سایه ی حماسه ی حسینی” است .

    وی افزود : با همفکری کارگروهها و شوراهای پدافند محلدی از برنامه های پدافند را آماده کردیم که 1500 برنامه در این مجلد است.

    پیش بینی ما این است که با اهتمامی که در شورا داریم هفته ی پدافند غیر عامل بسیار خوبی را در استان داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.