پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی ۱۱ مدیر متخلف به دستگاه قضایی | پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی قرار دارد
    07 آبان 1397 - 21:11
    شناسه : 141431
    0

    نشست ماهانه شورای قضایی استان گیلان به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان صبح امروز به میزبانی اداره کل بازرسی برگزار شد.

    پ
    پ

    دادگاه - معرفی ۱۱ مدیر متخلف به دستگاه قضایی | پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی قرار دارد -

    احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست ضمن اشاره به برخوردهای قضایی اخیر عنوان نمود: مدیران سالم که غالب مدیران را تشکیل می دهند با شجاعت کامل پیگیر امور سازمانی خود هستند و فلسفه نظارت، کندکردن کار و سلب شهامت مدیران نیست بلکه تسهیل امور و قانون مداری را به ارمغان دارد.

    رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مردم از عملکرد دستگاه قضایی در برخوردهای اخیر با مفسدین اقتصادی راضی هستند افزود: لازم است با واکاوی ریشه ها و انسداد روزنه های فساد از بروز چنین جرائمی پیشگیری شود چرا که رخداد چنین مفسده هایی باعث سلب اعتماد عمومی و همچنین اتلاف سرمایه های انسانی آموزش دیده و صاحب تجربه کشور می شود.

    این مقام ارشد قضایی با تاکید بر عزم راسخ قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی در همه سطوح، عنوان نمود: پرونده های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی گیلان قرار دارد و مراحل دادرسی در محاکم بدوی و تجدیدنظر به سرعت و دقت طی می شود.

    رییس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود به معضل پسماند اشاره کرد و بیان داشت: معضل کهنه و قدیمی دفع زباله و مدیریت پسماند در گیلان مانند سایر استان های شمالی ضربه زیادی به منابع طبیعی و سلامت مردم وارد نموده است و نیاز است تا دستگاه های مسئول اقدامی عاجل در این خصوص به عمل آورند.

    معرفی ۱۱ مدیر ارشد و میانی متخلف به دستگاه قضایی

    سیف اله مسرور بازرس کل گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه از مجموع ۴۳ برنامه بازرسی درنظر گرفته شده برای سال ۹۷ تاکنون ۳۵ برنامه اجرا شده است افزود: بخشی از پرونده های مفتوحه در سازمان بازرسی استان به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

    بازرس کل استان ۴ برنامه بازرسی را مختص به موضوع پسماند استان برشمرد و عنوان نمود: تا پایان سال ۹۷ گزارشی جامع از وضعیت پسماند گیلان تهیه می شود که به مثابه منشوری در موضوع پسماند خواهد بود.

    وی از معرفی ۱۱ مدیر ارشد و میانی متخلف به دستگاه قضایی استان توسط سازمان بازرسی در سال ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: افزون بر این تعداد نیز پرونده ۴۵ نفر از کارکنان متخلف دستگاه ها در سال جاری به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

    مسرور با اشاره به پرونده های تخلفات مالی در سال ۹۶ و ۹۷ عنوان نمود: با ورود سازمان بازرسی به تخلفات مالی در سال ۹۶ از تضییع بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان و در سال جاری تا کنون قریب به ۴ میلیارد تومان جلوگیری شده و یا اموال به بیت المال بازگردانده شده است.

    بازرس کل استان همچنین افزود: در موضوع تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی ۸ پرونده تشکیل شده است که در این راستا از تغییر کاربری، تخریب و تصرف حدود ۷۹ هزار متر مربع از این اراضی جلوگیری شد.

    مسرور درباره پرونده های تخلفات مالی ارسالی به مراجع قضایی گیلان در سال ۹۷ نیز بیان داشت: در این پرونده ها حدود ۱۷ میلیارد تومان تخلف توسط سازمان بازرسی گزارش شده است که این مبلغ در سال گذشته حدود ۴۴ میلیارد تومان بود و از مراجع قضایی تقاضای صدور حکم شده است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.