چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رسالت پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت ها و جان و مال مردم است / راهبرد تاب‌آوری ملی، راه عبور از تهدیدهاست
    11 آبان 1397 - 23:37
    شناسه : 141609
    0

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به سه عنصر حاکمیت، دولت و مردم گفت: رویکرد اساسی، حمایت از دولت است و با راهبرد تاب آوری ملی می توان سه عنصر مذکور را به هم اتصال داد و از تهدیدها عبور کرد.

    پ
    پ

    photo ۲۰۱۸ ۱۱ ۰۲ ۱۶ ۴۷ ۳۳ - رسالت پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت ها و جان و مال مردم است / راهبرد تاب‌آوری ملی، راه عبور از تهدیدهاست -

    امیر محمدپور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آستانه اشرفیه با گرامیداشت ایام اربعین و شهدای این شهرستان و ابوشهدا آیت الله امینیان امام جمعه فقید این شهرستان بیان کرد: خداوند متعال دو قاعده استراتژیک پدافندی را به مؤمنان آموخته؛ چنانکه در آیه ۶۰ سوره شریفه انفال فرموده در برابر دشمنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو و نفرات و ساز و برگ جنگی و اسبان ورزیده آماده کنید تا به‌ وسیله آن‌ها دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنانی غیر ایشان را که نمی‌شناسید ، بترسانید و هر چه در راه خدا هزینه کنید، پاداشش به‌طور کامل به شما داده می‌شود و مورد ستم قرار نخواهید گرفت و با این تفسیر باید گفت که اسلام دین جهاد، آمادگی، پدافند و هوشیاری است.

    دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اسلام را دین جهاد ، آمادگی ، پدافند و هوشیاری دانست و گفت: دشمن دوست دارد ما از سلاح ها و امکانات خود غافل باشیم تا به ما حمله کند و همه بدانند که دشمن در کمین ماست، قرآن نیز تاکید دارد که آماده باشید و همه کمینگاه های دشمن را ببندید، این به نوعی تاکید بر پدافند است.

    معاون هماهنگ کننده قرارگاه زیستی استان گیلان آمادگی برای مقابله با دشمن را دارای چند بعد دانست و اظهار کرد: آمادگی تجهیزاتی، اطلاعاتی ، فکری و فرهنگی برای مقابله با دشمن بسیار ضروری است همچنین خدا هر پیامبری را که برانگیخت در دست او کتاب هدایت الهی و در دست دیگر ابزار جنگ برای مقابله با دشمن قرار داد.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این سازمان در ۸ آبان ۱۳۸۲ تشکیل شد که دو رسالت مهم را به دو دوش می کشد؛ یکی حفاظت از زیرساخت ها و دیگر حفاظت از جان و مال مردم، همچنین هفته پدافند غیرعامل امسال با ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده است.

    محمدپور افزود: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت آمریکا متمرکز و تعیین شده؛ به این دلیل است که آمریکا به عنوان مظهر تروریسم است و هرجایی که تروریست وجود دارد، نام آمریکایی ها مطرح می شود البته آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی یک مثلث خلق کننده و پشتیبانی کننده مالی و تسلیحاتی تروریسم هستند.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، چارچوب دفاع در برابر این تهدیدات را ترسیم فرموده اند، اذعان داشت: ایشان در جایی فرمودند که جنگ نمی شود و ما مذاکره نمی کنیم و بر این اساس، استراتژی اول مبنی بر بستن راه مذاکره را برای ما ترسیم کردند و نکته و مولفه بعدی این استراتژی حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم است و باید محور اداره مردم، دستگاه ها و تأمین نیازهای جامعه باشد و در این صحنه جنگ اقتصادی به عنوان یکی از محورهای اساسی تلقی می شود و در برابر رویکردهای سیاسی مبنی بر حذف دولت یا ایجاد ساز وکارهایی در کنار دولت مطرح می شد، مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید کردند.

    دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با تأکید بر اینکه مردم هم دشمن را خوب شناخته اند، ذکر کرد: مردم امروز قدر امنیت ایجاد شده در کشور را می دانند و به اطرافشان نگاه می کنند و می بینند که در کشورهای همسایه تا چه حد مشکلات امنیتی وجود دارد و ما دارای کشوری امن و مستحکم هستیم که این امنیت ثمره خون شهداست.

    محمدپور یادآور شد: ملت ما، قدر ولایت فقیه را به عنوان ستون این خیمه و منسجم کننده ملت و کشور در برابر دشمن به خوبی می شناسند و باید نگاهشان به سرانگشتان مقام معظم رهبری باشد که کدام سمت را برای حرکت ما نشان می دهند.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به حماسه ۱۳ آبان ماه، خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند، سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر اللّه به سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

    دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان افزود: واقعه ۱۳ آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد، پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت، همچنین در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان خواهد داد که دیوار ستم، شکستنی است.

    پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

    هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و امسال پدافند غیرعامل با شعار افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی برگزار و یک هزار و ۵۰۰ برنامه برای هفته پدافند غیرعامل پیش بینی شد.

    آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.