پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از توزیع لاستیک رایگان تا پرداخت هزینه معاینه فنی برای تاکسی ها
    12 آبان 1397 - 16:28
    شناسه : 141650
    0

    شهروند نوشت: در چند روز گذشته خبر توزیع لاستیک رایگان بین راننده‌های تاکسی شهر شیراز با استقبال زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد؛ البته انتقادهایی هم بود مثلا در بخشی از این خبر گفته شده بود که ٧٠٠ حلقه لاستیک توزیع شده است در حالی ‌که منتقدان از وجود نزدیک به ١٢‌هزار راننده تاکسی در […]

    پ
    پ

    تاکسی - از توزیع لاستیک رایگان تا پرداخت هزینه معاینه فنی برای تاکسی ها -

    شهروند نوشت: در چند روز گذشته خبر توزیع لاستیک رایگان بین راننده‌های تاکسی شهر شیراز با استقبال زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد؛ البته انتقادهایی هم بود مثلا در بخشی از این خبر گفته شده بود که ٧٠٠ حلقه لاستیک توزیع شده است در حالی ‌که منتقدان از وجود نزدیک به ١٢‌هزار راننده تاکسی در شهر شیراز می‌گفتند. حمیدرضا ناصری، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز که متولی توزیع این لاستیک‌ها است، در مورد این اقدام به «شهروند» می‌گوید: «تازه نخستین مرحله از توزیع لاستیک‌ها انجام شده و تا پایان ‌سال ٩٧ به تمام راننده‌ها دو حلقه لاستیک رایگان داده می‌شود. این موضوع مصوبه شورای شهر است و برای آن بالغ بر ٣‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.»

    ناصری در مورد اینکه تصمیم به توزیع لاستیک رایگان بین راننده‌های تاکسی به چه دلیل گرفته شد، می‌گوید: «به هر حال همه می‌دانیم که راننده‌های تاکسی در ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی برای تأمین منابع درآمدی و هزینه‌های کارشان مواجه شده‌اند. از طرفی راننده‌های تاکسی نقش بسیار پررنگی در حمل‌ونقل عمومی و جا‌به‌جایی مسافر دارند؛ به همین دلیل هم تصمیم گرفته شد که از آنها حمایت شود.»

    او ادامه می‌دهد: «از طرفی ما شاهد فعالیت خودروهای شخصی به‌ عنوان تاکسی هستیم که راننده‌های رسمی تاکسی نیاز به حمایت در برابر آنها دارند تا بتوانند شغلشان را حفظ کنند و از طرفی رضایت مردم هم فراهم شود. وقتی راننده‌های تاکسی بتوانند به کارشان ادامه دهند، آسیب‌های مربوط به فعالیت خودروهای شخصی کمتر می‌شود. موضوع دیگر اینکه تاکسی‌ها زیر نظر شهرداری هستند و این نهاد مسئولیت آنها را به عهده دارد و باید برای بقای شغلشان و کاهش فشارهایی که تحمل می‌کنند، کمک کند.»

    به گفته ناصری دادن لاستیک رایگان تنها بخشی از تسهیلاتی است که شهرداری شیراز برای راننده‌های تاکسی در نظر گرفته است. او می‌گوید: «هزینه معاینه فنی برای تمام راننده‌های تاکسی در سراسر کشور حداقل ٢٢‌هزار تومان است اما شهرداری شیراز هزینه این کار را برای راننده‌های شیرازی به ۵‌هزار تومان رسانده است و ما‌به‌التفاوت آن را خودش می‌پردازد. از طرف دیگر شهرداری شیراز با هدف کاهش آلودگی هوا، افزایش امنیت مسافران و تشویق راننده‌های تاکسی برای انجام تست‌های دوره‌ای مربوط به مخازن گاز تاکسی‌ها خدماتی را در نظر گرفته تا جایی که ۵٠‌درصد هزینه این تست‌ها را تقبل می‌کند و در صورت تشخیص فرسودگی مخزن و نیاز به تعویض آن نیمی از مبلغ یک‌میلیون تومانی تعویض مخزن را هم به عهده می‌گیرد.»

    ناصری بر اهمیت تسری این خدمات به شهرداری‌های دیگر هم تأکید می‌کند و می‌گوید: «ما معتقد هستیم که باید بیش از گذشته نقش تاکسی‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدی گرفته شود؛ به همین دلیل هم طرحی را به دولت و اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور داده‌ایم که تسهیلاتی را برای راننده‌ها در نظر می‌گیرد مانند اینکه هزینه گاز سی‌ان‌جی برای تاکسی‌ها هم قیمت اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود؛ یعنی یک‌دهم قیمت فعلی آن. این طرح از سوی دولت در دست بررسی است و امیدواریم که به آن توجه لازم صورت بگیرد.»

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.