×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

1 - آیت الله اشکوری: تزریق ناامیدی به جامعه موجب دلسردی مردم از حکومت می‌شود / دستگاه های اجرایی یکدیگر را نامحرم می شمارند -

سیدعلی حسینی اشکوری نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با مصطفی سالاری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله اشکوری با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل در برخی شهرستان ها، از اقدامات دستگاه‌های اجرایی و مدیریت مطلوب استاندار گیلان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه در حوادث مذکور برخی ابنیه و تعدادی منزل مسکونی آسیب دیدگی جدی را متحمل شدند، خاطرنشان کرد: باید بسترهای نظارتی در امر ساخت و ساز نگاه جدی تری بر کیفیت در اجرای کار داشته باشند و استحکام بنا را قربانی نگاه های سلیقه ای و اعمال نظرهای غیرکارشناسی برخی افراد نکنند.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری وحدت و مودت مسئولان دستگاه های اجرایی را امری مهم در جهت افزایش بهره وری و بهبود خدمات رسانی عمومی خواند و گفت: متاسفانه دستگاه های اجرایی یکدیگر را نامحرم شمرده و نسبت به هم مطالبه گر هستند که این مسئله فضای اجرایی را مسموم می کند.

وی با ابراز نارضایتی از برخی رسانه ها و برخی افراد به جهت مشوش کردن اذهان عمومی، تصریح کرد: تزریق نا امیدی به جامعه علاوه بر فاصله دلسردی مردم از حکومت، موجب افسردگی و تزلزل بنیان خانواده می شود.

آیت الله اشکوری در پایان حفظ آبروی افراد را از مهمترین اصول اخلاقی و دینی دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در مقابل ناهنجاری ها،تخلف و جرم راهکاری اصلاحی در پیش بگیریم و با ریختن آبرو و حیثیت افراد نمی توان کنترل جامعه به شکل صحیح را دنبال کرد.

مشکلات حوزه کشاورزی به ویژه چای و نیز صنایع چوب کاغذ ایران(چوکا) از دیگر مسایلی بود که نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری به آن اشاره کرد.

سالاری استاندار گیلان نیز در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه های اجرایی در مدیریت بحران سیل اخیر،میزان خسارت در چند از جمله شهرستان املش،رودسر و فومن را بسیار بالا خواند و گفت: پرداخت خسارت ها نیز از هفته آینده آغاز می شود.

وی با اشاره به ارزشمند بودن انباشت های رودخانه ای خاطرنشان کرد: واسپاری مسئولیت لایروبی انهار به بخش خصوصی با شرط دیواره گذاری در حاشیه حوزه آبی می توان شاهد نتایج بهتر و کاهش مخاطرات در این بخش بود.

استاندار گیلان رویکرد پیشگیری را رایج ترین شیوه ای در دنیا خواند و تصریح کرد: در ساخت و ساز جدید آنچه که باید بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد استکام سازه و نیز توجه به دیگر عناصر زیرساختی همسو با اصول مهندسی است.

نماینده عالی دولت درگیلان با اشاره به وضعیت چای در استان اظهار داشت: برای افزایش راندمان تولیدچای نیازمند بهسازی باغی هستیم که این امر با ارائه راهکارهای عملی و علمی از سوی کارشناسان امر و اساتید دانشگاهی محقق می شود.

سالاری با اشاره به مشکلات صنایع تولیدی گیلان و اقدامات صورت گرفته برای حل آن،افزایش قیمت ارز را برای برخی صنایع مطلوب خواند و گفت: در صنایع چوب کاغذ ایران(چوکا) شاهد افزایش سود صادرات نسبت به هزینه های تولید در روزهای اخیر بوده ایم.

استاندار گیلان گسترش فضای کسب و کار و بهره گیری از توان بخش خصوصی را راهکاری برای افزایش نرخ اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی خواند و گفت: باید نگاه ها معطوف به جریان اصلاح امور تا رسیدن به کیفیت مطلوب باشد.

ایلنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.