×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

n83090731 72644031 - باید آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار باشد - آموزش

به گزارش ایرنا؛ محمد حسینی عصر دوشنبه در سومین جلسه شورای مهارت شهرستان صومعه سرا بیان داشت: عملیاتی کردن مهارت های آموزشی باید با توجه به نیازسنجی و گروه های هدف باشد.

وی خواستار همکاری تمامی نهادها در بحث مهارت آموزی شد و افزود: ظرفیت های اشتغال در هر شهرستان شناسایی و در حوزه مربوطه آموزش داده شود.

حسینی یکی از اهداف تدوین بسته سیاستی – حمایتی اشتغال توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را صیانت از مشاغل موجود و ایجاد اشتغال مولد و پایدار با توجه به نیاز بازار کار در کشور دانست.

فرماندار صومعه سرا نیز در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار از دغدغه ها و توجه به منابع انسانی، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در کشور از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

علی فتح اللهی با اشاره به اینکه آموزش سنتی و استاد و شاگردی ریشه کهن دارد، افزود: امروز نیز باید به این موضوع در قالب کارورزی و کارآموزی به نوجوانان و جوانان برای حضور موثر و اثربخش در عرصه اقتصادی کشور بیش از پیش توجه شود.

وی تولید علم را متناسب با بازار کار و نیاز جامعه ندانست و ادامه داد: دانشجویان زیادی بدون تخصص و مهارت مورد نیاز از دانشگاه ها و موسسات علمی فارغ التحصیل شده اند که توانایی لازم جهت حضور موثر در عرصه های اقتصادی و تولیدی را ندارند.

به گفته فتح الهی ، تا زمانی که تغییر نگرش در زمینه اشتغال و کسب وکار در جامعه ایجاد نشود، نهضت ایجاد اشتغال مولد و پایدار بوجود نخواهد آمد.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی ، تولمات و میرزاکوچک با دارا بودن نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر جمعیت، در ۲۵ کیلومتری غرب گیلان واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.