شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رقم‌های بادام زمینی بهتر در راه مزارع گیلان است
    19 آبان 1397 - 12:18
    شناسه : 142074
    0

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برنامه داریم تا با بالابردن سطح عملکرد در هر هکتار و نیز رقم های بهتر، تولید بادام زمینی افزایش یابد.

    پ
    پ

    کشت بادام‌زمینی سال 1397 در بندرکیاشهر 8 - رقم‌های بادام زمینی بهتر در راه مزارع گیلان است - بادام زمینی

    لیلا بذرکار روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: امسال در مزارع بادام زمینی گیلان بالغ بر 11هزار تن بادام زمینی تولید شد که نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصدی داشته است.

    وی افزود: تغذیه مزارع و افزایش عملکرد مزارع با استفاده از رقم‌های مرغوب تر از دلایل افزایش تولید این محصول در استان بوده است.

    بذرکار با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت مزارع بادام زمینی در گیلان و حتی در کشور در آستانه اشرفیه است، خاطرنشان کرد: بعد از آستانه اشرفیه، شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین مزارع بادام زمینی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

    وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه دارد افزایش تولید بادام زمینی را با بالابردن سطح عملکرد در هر هکتار میسر سازد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نوسازی مزارع قدیمی و کاشت ارقام جدید از عواملی هستند که منجر به افزایش تولید محصولات مزارع بادام زمینی در گیلان می‌شوند.

    به گفته بذرکار؛ در حال حاضر در هر هکتار از مزارع بادام پنج هزار و 500 کیلوگرم پیله‌تر بادام زمینی بدست می‌آید این در حالیست که ارقام جدید و مقاوم به بیماری‌ها قارچی قادر خواهند بود در هر هکتار، هشت هزار کیلو پیله‌تر بدست آید.

    بذرکار گفت: دو نفر از بادامکاران موفق آستانه‌ای به ترکیه اعزام شده اند تا از مزارع این کشور بازدید و بهترین ارقام را برای معرفی به بادام‌کاران آستانه شناسایی کنند.

    آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است. کورکاء ، نقره ده ، تمچال ، پرکاپشت مهدیخانی ، خوشکاروندان و استخر بیجار از مهمترین مراکز کشت و تولید بادام زمینی این شهرستان هستند.

    هم اکنون هر کیلوگرم بادام زمینی برشته شده آستانه اشرفیه، 300 تا 350 هزار ریال به فروش می رسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.