×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بهمنیار 1 - برای حضور در المپیک تلاش می کنم - المپیک

سارا بهمنیار در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اولین حضورم در رقابت های کاراته بزرگسالان جهان موفق به کسب مدال برنز شدم و امیدوارم بتوانم با کسب سهمیه المپیک 2020 در آن مسابقات مهم نیز حضور یابم.

وی افزود: البته مسابقات بزرگسالان جهان امتیاز خوبی برای کسب سهمیه در رقابت های المپیک داشته و برای اینکه بتوانم سهمیه قطعی المپیک را کسب کنم باید در مسابقات کاراته وان و همچین مسابقات فرانسه در فروردین 99 مقام کسب کنم که در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهم بست.

وی به مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان نیز اشاره و بیان کرد: مسابقات بزرگسالان با رقابت های رده سنی تفاوت زیادی دارد چون اکثر کاراته کاران با تجربه هستند و این امر کسب مدال را دشوار می کند.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده، تمامی تیم های صاحب نام جهان در رقابت های بزرگسالان با تمام توان و قدرت خود حضور یافته بودند و این امر باعث شد تا سطح کیفی مسابقات جهانی اسپانیا بسیار بالا باشد.

وی که اولین بانوی کاراته کاری است که در مسابقات بزرگسالان جهان مدال کسب کرده اضافه کرد: در این رقابت ها در وزن 50- کیلوگرم حضور یافتم که توانستم نمایندگانی از لتونی، چین و مراکش را شکست دهم اما مقابل سراپ اوزچلیک از ترکیه دارنده عنوان قهرمانی جهان و طلا، نقره و برنز اروپا قرار گرفتم که در نهایت در یک دیدار نزدیک با نتیجه سه بر 2 مغلوب حریف قدرتمند خود شدم و به جدول شانس مجدد رفتم.

وی که سومین بانوی کاراته کار مدال آور ایرانی در مسابقات بزرگسالان جهانی است، خاطرنشان کرد: در جدول شانس مجدد، با نتیجه 2 بر صفر جلنا ملیوچویچ از صربستان را شکست دادم و به دیدار رده بندی صعود کردم که در این دیدار نیز موفق به شکست حریف روسی خود شدم تا در اولین حضورم مدال برنز بزرگسالان جهان را تصاحب کنم.

بهمنیار یادآور شد: البته برای کسب این مدال زحمات زیادی را کشیدم اما نباید از زحمات مسئولان فدراسیون ، کادر فنی تیم ملی و همچنین مربی ارزنده خودم فاطمه قاسمی چشم پوشی کرد چون آنان نیز زحمات زیادی کشیدند تا این مدال کسب شود.

رقابت های کاراته قهرمان بزرگسالان جهان طی هفته گذشته در مادرید اسپانیا آغاز شده بود که علاوه بر حضور سارا بهمنیار که به عنوان کاراته کار در تیم ملی بانوان در رقابت های قهرمانی جهان در اسپانیا حضور یافت، سیده ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بزرگسال ایران ، سعید حسنی پور به عنوان کمک مربی تیم ملی مردان، حسن ایزدی به عنوان سرپرست تیم های ملی و مسعود رهنما به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته از استان گیلان در رقابت های جهانی حضور داشتند.

در بیست و چهارمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا ، یک هزار و 117 کاراته کار از 140 کشور با هم در مادرید رقابت کردند و شش کاراته کار از ایران نیز در دو بخش مردان و بانوان در این مسابقات حضور یافتند که در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز شدند و در بخش تیمی نیز، تیم مردان ایران قهرمان جهان شد و در مجموع برای اولین بار در دو بخش بانوان و آقایان نایب قهرمان جهان شد.

سارا بهمنیار طی سال گذشته در وزن 50- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.