×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یو جانگ هیان 4 - استقبال از خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای کره -
رئیس شورای اسلامی شهر رشت، ضمن خوش آمدگویی به سفیر کره جنوبی و هیات همراه، مقدم یوجانگ هیان، بات و کیم و دیگر اعضای سفارت در کره جنوبی را گرامی داشت.
سید امیر حسین علوی افزود: پارلمان محلی رشت، مرکز استان محل تصمیم گیری نمایندگان مردم است و امیدواریم این دیدار بابی برای گشودن همکاری های دو جانبه باشد.
وی، دیگر اعضای شورای شهر رشت، شهردار و سرپرست شهرداری که در تالار شورا حضور داشتند رو معرفی کرد و اضافه نمود: گیلان و رشت از لحاظ طبیعت و اقلیم و فرهنگ مردم شباهت های زیادی به سرزمین های شرق دارد و مردم نیز شناخت خوبی از کشور کره دارند.
علوی تصریح کرد: مردم این روزها سیاست های خصمانه تحریم های آمریکا را تحمل می کنند. پارلمان محلی تمایل دارد تا روابط فرهنگی و اجتماعی خود را با شهرهای مشابه در دیگر کشورها گسترش دهد. بواسطه این روابط، مزیت های اقتصادی برای هر دو کشور متصور است.
رئیس شورا به عنوان نمونه ابراز کرد: در مدیریت شهری به دنبال هوشمندسازی خدمات خود در مجموعه شهرداری بعنوان بزرگترین سازمان خدمات رسان هستیم و تمایل داریم این تجربه را از کره دریافت نماییم.
همچنین در حوزه زیست محیطی و مدیریت پسماند می توانیم از تجربیات کره استفاده نماییم.
علوی با اشاره به ضرورت حراست از رودخانه های رشت، بیان کرد: امروز این رودخانه ها از آلودگی رنج می برد. در این زمینه کره در حفاظت از منابع طبیعی و تصفیه فاضلاب های شهری موفق عمل کرده و تمایل داریم از سیستم های فاضلاب این شهر بازدید نماییم.
رئیس شورا افزایش حمل و نقل عمومی و ایجاد خط تراموا را نیز یادآور شد و افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی آماده استفاده از خودروهای این کشور هستیم.
وی ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک را هم پتانسیلی برای رشت در دنیا توصیف کرد.
پیشنهاد برای خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای کره
 فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در حضور سفیر کره جنوبی در تالار شورا با اشاره به اینکه رشت اولین شهر خلاق خوراک ایران است، یادآور شد که کره جنوبی ۸ شهر خلاق در حوزه خوراک، صنایع دستی هنرهای تجسمی، موسیقی، ادبیات و فیلم دارد.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: این دو شهر درمیان ۷۷ کشور کره پیرامون خلاقیت خوراک قرار است با هم گفتگو نمایند. هیات رشت دو سال گذشته از شهر خلاق خوراک این کشور یعنی گوانگجو دیدن نمود و امیدواریم رشت در مسیر شهر خلاق با یکی از شهرهای کره، خواهر خوانده شود.
وی همچنین پیشنهاد داد، شب فرهنگی رشت در سفارتخانه واقع در کره برگزار گردد و هفته های فرهنگی میان رشت و شهری که بعنوان خواهر خوانده انتخاب می شود، برگزار شود.
یو جانگ هیان 1 - استقبال از خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای کره -
کره جنوبی از تحریم ها معاف شده است/ استقبال از خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای کره
همچنین  یو جانگ هیان، سفیر کره جنوبی در دیدار با اعضای شورای شهر رشت تاکید کرد: در دیپلماسی جدید، دو ایالت دو کشور می توانند همکاری متقابل داشته باشند.
هیان از این دیدار ابراز خوشبختی کرد و گفت: شنیدم که رشت شهر باران، باغ های چای و شهر خلاق خوراک است.
وی افزود: شنیدم که مردم رشت مهمان نوازان واقعی هستند.
هیان با اشاره به بازدید از شهرک ماسوله، اعضای تیم همراه خود را معرفی کرد.
سفیر کره جنوبی در مورد روابط مشترک بین دو کشور اظهار کرد: از سال ۱۹۶۲ بین ایران و کره روابط اقتصادی برقرار شد و در طول دوران ها این روابط ادامه داشته است و اخیرا بخاطر تحریم های بک جانبه برخی کشورها، با وضعیت نامطلوبی روبرو هستیم اما می توانیم بر آن فائق شویم.

وی ادامه داد: کره از تحریم ایران معاف شده است و از این طریق می توان به روابط بازرگانی ادامه داد و نفت خام از ایران خرید.
ممکن است اکنون این روابط قوی نباشد ولی در آینده قول می دهیم این روابط ادامه داشته باشد.
هیان همچنین گفت: این نوع همکاری محدود به روابط نفت و محصولات الکترونیک نخواهد ماند و تمایل داریم در سطح منطقه ای و جهانی این روابط ادامه یابد.
سفیر کره جنوبی با اشاره به دیدار خود از شهر رامسر و امضای پروتکل محیط زیست رامسر که پیش از انقلاب و در ۱۹۷۱ امضا شده بود، اشاره نمود و تصریح کرد: ایران عمیقا به مسائل محیط زیستی توجه دارد.
وی کنوانسیون تالاب های رامسر را هم یادآور شد که کره هم به این کنوانسیون زیست محیطی پیوسته است.
سفیر کره جنوبی همچنین ابراز کرد: تمام تلاش خود را می کنم تا بر مشکلات بین دو کشور در حوزه زیست محیطی و جهانی فایق بیایم.
هیان تصریح کرد: کره از نظر شهر هوشمند و حمل و نقل ریلی پیشرفت های خوبی داشته و آماده همکاری دو جانبه و قراردادهایی در این حوزه است.
وی از دیپلماسی خلاقیت و خواهر خواندگی بین رشت و کره جنوبی هم حمایت کرد و ادامه داد: در تفکر قدیم رابطه بین دو کشور در سطح کلان بود ولی امروز ایالتها تصمیم می گیرند که بین دو کشور یا استان روابط برقرار شود.
هیان تاکید کرد: این دیدار به یادماندنی خواهد بود و در دیپلماسی بین دو کشور خواهد ماند.

یو جانگ هیان 3 - استقبال از خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای کره -

یو جانگ هیان 2 - استقبال از خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای کره -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.